autism?
Hej!
Min son är 5 ½ månader gammal,och sedan 2 veckor tillbaka har han börjat skrika flera ggr om dan, men han skriker inte för han är ledsen eller arg, utan det är lite som om han har upptäckt sin röst, och han jollrar knappt nu, det blir bara en massa skrik o sen så kämpar han sig fram tills han når en viss hög ton så det piper i ens öron. om jag pratar med han så kan han jollra lite och sedan leder det till skrik, känns lite som om all ljud som kommer ut från hans mun just nu är skrik. Jag är jätte orolig över detta, men min sambo säger att det finns inget att oroa sig för. jag har 7 syskonbarn och vad jag minns så skrek ingen av de så som min son gör. utan det var mest jollrandet som kom ut från deras munnar. jag har en kusin som är autistisk och vad jag fått höra av min familj var att när han var liten så skrek han väldigt ofta, av samma skäl som min , INGEN dåra. och han hade svårt att fästa blicken i nåt. utan han tittade bara runt, fanns ingen kommunikation med han .
Jag upplever att jag får ögonkontakt med min son, men har börjat oroa mig för dessa skrik. han kan ligga i sin spjälsäng helt själv o titta på sin mobil , sen så börjar han leka med ljuden som kommer ut o det blir skrik efter skrik..
BÖR jag vara orolig ? bortsett från all skrikandet, så tycker jag att han har ofta hicka..