• Didajdidajda

Vem tror ni på? Dottern eller mamman?

Ni har säkert läst det. '
    En mamma hävdar att hon köpt och skrapat fram vinstlotten som gav henne möjligheten att åka till Stockholm och vinna uppemot 25000 i 25 år. Hon skickade sin dotter dit, som också då tog alla pengarna förutom 10000:- som mamman fått. Dottern säger att hon både köpt och skrapat fram vinsten.
    Ord står mot ord.
    En mamma och hennes dotter ska upp i tingsrätt eftersom att mamman hävdar att dottern snuvat henne på miljonbelopp vunna på en trisslott.

kvp.expressen.se/nyheter/1.2591539/dottern-snuvade-sin-mamma-pa-triss-vinst
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2011/10/14/262772/index.xml'

Vad tror ni? Vem tror ni skrapade lotten och vem har rätt till pengarna?
    Detta är en tråd för SPEKULANTER och man får tror precis vad man vill! =)

• Svar på tråden Vem tror ni på? Dottern eller mamman?
  • Anonym (Liz)

Jag tror på mamman, hennes historia låter mer trovärdig..

• TEDDEN

Jag tycker att båda parter verkar dumma i huvudet. Vem gör så mot sin mamma? Vem väljer att driva det vidare till tingsrätt? 

Det finns verkligen människor till allt... 

• Anonym (Liz)
    TEDDEN skrev 2011-10-24 20:12:31 följande:
    Jag tycker att båda parter verkar dumma i huvudet. Vem gör så mot sin mamma? Vem väljer att driva det vidare till tingsrätt? 

Det finns verkligen människor till allt... 
    Så sant, plus att är det mammans vinst så behåller hon halva vinsten och delar sedan upp den andra halvan till sina barn.
    Men dotter kunde tänka sig att ge mamman 500.000 1/6del.. vem är snålast och girigast?
  • Didajdidajda

Jag frågar för att jag är så himla kluven. Visst tänker jag också att mamman har en mer trovärdig historia men vem gör så mot sin mamma? Dessutom har dottern deltagit i intervju med bild... Känns lite lustigt om man är skyldig :P

• Bambi07

Svårt!
    Spontant så säger jag mamman. Men man måste väl inte vara med i TV och skrapa för att få vinsten? Om man inte absolut måste det så är det ju lite skumt av mamman att skicka dit dottern istället, vilket gör att jag lutar åt dottern. Men det skulle nog inte förvåna mig om det är en blandning av det hela, att de kom överens om att dela på något sätt men sen blev de giriga och ville ha allt för sig själva.

• Anonym (Liz)

Mjo kanske, mamman skulle även blanda in mormodern i detta för då visste hon att dottern inte skulle ljuga inför henne. Även det låter som om mamman är den som skrapat fram vinsten. Och det är ganska många som låter någon annan sedan skrapa under sändningstid.

• Bambi07
    Anonym (Liz) skrev 2011-10-24 20:18:34 följande:
    Mjo kanske, mamman skulle även blanda in mormodern i detta för då visste hon att dottern inte skulle ljuga inför henne. Även det låter som om mamman är den som skrapat fram vinsten. Och det är ganska många som låter någon annan sedan skrapa under sändningstid.
    Fast då kan man ju dra det ett steg längre och spekulera i om mormodern kanske får något för att ställa sig på mammans sida?
    Jag menar, inget verkar ju omöjligt i det här :P
  • korkskruven

Luktar white trash lång väg.

• Anonym (Liz)

Sant iof.
    Visst 3miljoner skulle locka men jag skulle aldrig försöka snuva min egna mamma på detta..
    Verkar inte finnas nån moral i kroppen på någon utav dem.
    Men om nu dottern köpte lotten, köpte hon då med kort? Isf finns det ju en transaktion som visar att hon handlade i just den butiken/kiosken lotten är köpt i. Värre om hon köpte kontant.

• SilverLadyG

Läste själv den artikeln och skrattade med min mamma då vi pratades via telefon, hur löjliga och giriga vissa människor är. För pengar bli totalt osams och börja fightas.
    Jag skulle aldrig bråka om något sånt eller bli snål för att min mor vill också få en hel del, jag ger henne gärna.

Senast hörde jag att mormor är indragen också i bråket. Jag tror på mamman inte till 100 % men lite mer, dottern verkar vara omogen som gick direkt och köpte en motorcykel. Sjukt girig verkar dottern vara.
    Mamma i alla fall säger att hälften av pengarna skulle hon ha delat med sina 2 barn.

Konstigt....

• Anonym

Tror på mamman, men fattar inte varför hon skrapade fram en vinst och la vinstlotten i en väska som sedan packades bort? Obestämd

• Anonym

Jag för min del tror att båda två är lila stora kålsupare. Mamman köpte lotten och hon är (enligt egen uppgift i tidningen) skuldsatt. Hon ville (jag spekulerar) inte att vinsten skulle hamna hos KF och därför skrev dottern sitt namn på lotten och skrapade den. Sedan förde dottern (enligt deras överenskommelse, spekulerar igen) över den första utbetalningen men kände sedan att det var fel och anser sig ha rätt att begagna sig av pengarna själv. Sedan gick det som det gick. Givetvis är detta bara mina spekulationer.

• SilverLadyG
    Anonym skrev 2011-10-24 20:29:43 följande:
    Jag för min del tror att båda två är lila stora kålsupare. Mamman köpte lotten och hon är (enligt egen uppgift i tidningen) skuldsatt. Hon ville (jag spekulerar) inte att vinsten skulle hamna hos KF och därför skrev dottern sitt namn på lotten och skrapade den. Sedan förde dottern (enligt deras överenskommelse, spekulerar igen) över den första utbetalningen men kände sedan att det var fel och anser sig ha rätt att begagna sig av pengarna själv. Sedan gick det som det gick. Givetvis är detta bara mina spekulationer.
    kan vara såSkrattande
  • Planer för Juni

Jag tror "stenhårt" på dottern efter det jag läst i media. Känner inte dem och egentligen är det bara de två som vet exakt vems pengarna är.

Det är dotterns namn som står på lotten och det var hon som skrapade i TV. Mamman sa inget till svenska spels kontrollant.

• Sisotowbell

Vet inte vem jag tror på men min personliga åsikt är ingen av de förtjänar en slant på grund av hur de hanterar vinsten, det som ska vara "tur & lycka" är tvärtom. Jag vill inte tro på någon av de för det finns väl rum att misstro båda två att det handlar lite väl om girighet för båda två.

Svar på tråden Vem tror ni på? Dottern eller mamman?