Jag har hittills köpt Janus och Laban i merinoliull, samt Pierre Robert. Min åsikt är att Labans var otroligt mjuka och sköna, men gick sönder oerhört fort ( efter ett par veckor, så det köper jag aldrig mer). Janus är mycket bra, men mina barns långkalsonger har inte hållit i mer än en säsong. Jag beställer dem billigare än i Sverige ifrån www.krabaten.no, blir lite i frakt, men inte så farligt (knappast dyrare än att beställa ifrån svenska sajter) På Krabaten.no finns också hela Janus sortiment, med klänningar, tröjor, byxor, mössor och allt möjligt anna ti ull i alla möjliga fina färger! Hela dotterns garderob är i ull i år, t.om köpt tomtedräkt i ull där, ha,ha
Nåväl, de långkalsonger nu nu är mest populära här i huset kommer ifrån Pierre Roberts. Barnen älskar dem, de har börjat skolan och det är lite viktigt att inte se helt o-cool ut och många bomullskalsonger hos kompisarna har ju fina resårer och coola tryck och färger har de snappat upp på gympan, så de har gnölat om Janus i deras tycke "töntiga" långkalsonger i ull som ju har lite trista färger och tenderar att vara lite säckiga
Men då fann jag Pierre Robert på vårt lilla Konsum och köpte på mig massor (även strumpor och tröjor, ha,ha). Pierre Robert har rätt tajta ull-långkalsonger i glada färger med sömmar i stark kontrastfärg och så bred svart riktig resår med Pierre Robert Logga på. Barnen har dock bara använt dem i ca 2.5 vecka, så hur kvalitén är på sikt törs jag inte uttala mig om, men snygga är de
De är emellertid rätt dyra, tror jag betalade runt 200 kr/st och då hade jag även en rabattkupong per långkalsong på 10-20 kr tror jag. Men jag är nöjd om de håller i en säsong. Ett tips för de med lite större barn där coolhetsfaktorn är viktg kanske