• MiniLoppan

Var köper ni ullkläder?

Var brukar ni köpa ullkläder till barnen?

Skulle helst vilja hitta kläder som är lite snyggare än vanliga underställ, men det är inte helt lätt.

Tyckte att jag såg en liten samling länkar till olika webbutiker som säljer ull här på Familjeliv för någon vecka sen eller två, men nu hittar jag inte tråden!?

Vilka är era favoriter?

• Svar på tråden Var köper ni ullkläder?
  • Pirum

Janus har en del fint tycker jag, t ex regbågsoverallerna (alltså inte ute-overall utan mer som en mysdress). Googla för webshop. :)

• waterlily

ullmax.se

Har underställ i syntet, merino-ull och woolterry.

Rekomenderades av löpartidningen Runners World för ett tag sedan,
    det var så jag hörde talas om dem, beställde två set till min 4-åring.
    Bra kvalitet, hyggliga priser och snabb leverans - är helnöjd!

Barn gör vad du gör - inte vad du säger att de ska göra.
  • waterlily
    Pumpkin skrev 2011-10-24 21:50:59 följande:
    www.minimundus.se har mycket (bl a Janus).
    Hur är de med leverans och kvalitet på sina egna produkter? :)
  • Makka Pakka

Köpte understället på Lindex.

Pierre Robert säljs på Ica Maxi och Coop. 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • waterlily
    Makka Pakka skrev 2011-10-25 10:00:24 följande:
    Köpte understället på Lindex.

Pierre Robert säljs på Ica Maxi och Coop. 
    Ber om ursäkt att jag är OT en liten stund,
    men som jag skrattade när jag såg ditt användarnamn!
    Har två barn som båda är tokiga i Drömmarnas Trädgård!
  • MiniLoppan

Tusen tack för alla bra tips! :)

Ullmax kan absolut vara värt att prova - de var ju så billigt! Hur håller de efter tvätt i passform och kvalitet?

Addnature hade många fina underställ också!

Hittade märket Joha också som hade en del fina saker, och på www.babyrino.se fanns snygga ulltröjor med tryck som såg ut lite mer som vanliga kläder.

• HTF

Jag tycker verkligen att ullmax är prisvärda Skrattande. Mina barn använder sina ställ flitigt och det som är så bra med dessa ställ är att de håller! Jag tycker väl egentligen att ett ställ i 100% merinoull är klart bäst men då hamnar man i en helt annan prisklass och de slits också betydligt fortare tycker jag. Ullmax kan man tvätta på vanligt program i 40grader vilket ju kan va praktiskt. Håller formen gör de jättebra men lite noppriga blir de. Ullmax är INTE stora i storlek så funderar man på vilken storlek man ska ta så ska man ta den större. Mina små killar har 92 vanligtvis och ullmax st. 100 sitter bra på dem. Med tanke på vad de kostar så tycker jag att det är riktigt bra ställ! De seten med blå sömmar innehåller ull.

• Alisa

Jag köpte från Ullmax och var inte nöjd. De noppade, såg snabbt sjaskiga ut och resåren var dåligt anpassat även till ett smalare barn, tyckte byxorna satt tajt på dottern som är ganska liten. Det var inte värt de pengarna jag sparade in på att inte köpa av bättre kvalitet.
    Har sedan tidigare underställ från Po.P och kommer att fortsätta köpa där, då kan småsyskon också använda eller det gå att sälja vidare.
    Skulle även kunna tänka mig att köpa på Lindex, men har ännu ingen erfarenhet av deras underställ. Ännu 

• KK1974

Minimundus rekommenderar jag. De säljer Janus som är väldigt fina och bra kläder, men deras eget märke är utmärkt. Bra strumpor också, och massor till vuxna.

Deras webbshop är väldigt gammaldags men det funkar rätt bra och leverans på någon vecka bara vad jag minns.

• Indianica

Jag har hittills köpt Janus och Laban i merinoliull, samt Pierre Robert. Min åsikt är att Labans var otroligt mjuka och sköna, men gick sönder oerhört fort ( efter ett par veckor, så det köper jag aldrig mer). Janus är mycket bra, men mina barns långkalsonger har inte hållit i mer än en säsong. Jag beställer dem billigare än i Sverige ifrån www.krabaten.no, blir lite i frakt, men inte så farligt (knappast dyrare än att beställa ifrån svenska sajter) På Krabaten.no finns också hela Janus sortiment, med klänningar, tröjor, byxor, mössor och allt möjligt  anna ti ull i alla möjliga fina färger! Hela dotterns garderob är i ull i år, t.om köpt tomtedräkt i ull där, ha,ha

Nåväl, de långkalsonger nu nu är mest populära här i huset kommer ifrån Pierre Roberts. Barnen älskar dem, de har börjat skolan och det är lite viktigt att inte se helt o-cool ut och många bomullskalsonger hos kompisarna har ju fina resårer och coola tryck och färger har de snappat upp på gympan, så de har gnölat om Janus i deras tycke "töntiga" långkalsonger i ull som ju har lite trista färger och tenderar att vara lite säckiga Men då fann jag Pierre Robert på vårt lilla Konsum och köpte på mig massor (även strumpor och tröjor, ha,ha). Pierre Robert har rätt tajta ull-långkalsonger i glada färger med sömmar i stark kontrastfärg och så bred svart riktig resår med Pierre Robert Logga på. Barnen har dock bara använt dem i ca 2.5 vecka, så hur kvalitén är på sikt törs jag inte uttala mig om, men snygga är de De är emellertid rätt dyra, tror jag betalade runt 200 kr/st och då hade jag även en rabattkupong per långkalsong på 10-20 kr tror jag. Men jag är nöjd om de håller i en säsong. Ett tips för de med lite större barn där coolhetsfaktorn är viktg kanske

• MCooper

Köpte janus på barnens hus för 49kr delen på deras rea. Tror den fortfarande är igång.. Ordinarie pris där var 149:-

• Annika01

Du kan också prova att titta bland barnklädesbutikerna på www.allawebbutiker.se där det finns en massa butiker med olika barnkläder....... Där borde du kunna hitta ullkläder....

Svar på tråden Var köper ni ullkläder?