• Anonym (kliiiiiar!)

det kliar så jag snart blir tokig!!! hjälp!

Bak på rumpan o låren o vaderna. Går hyffsat bra på dagarna då jag har byxor på mig men om jag tar av mig byxorna på dagen el då jag ska lägga mig i sängen så kliar det så jag knappt kan sova.
    Kliar värre än ett myggbett!!!
    Syns inga prickar el utslag el nånting på huden.

Kan inte fatta vad som kan va fel... får smörja hela tiden med olja o helosansalva, men så fort det torkat in så kliar det lika mkt. Bäst är det om det är massor med salva på så det kyler lite men inte bra ändå.
    Har inte bytt tvättmedel el sköljmedel.

VAD KAN DET VARA??? *blir tokig snart*

HJÄLP!

• Svar på tråden det kliar så jag snart blir tokig!!! hjälp!
  • mammma02

hej är du gravid?? för när jag var gravid kliade jag mej ¨å det nästsan blödde å där var inga prickar eller nåt inget ting kliar det i handflaterna?? ¨å kabn det vara levern sa min bm

• Anonym (kliiiiiar!)

har haft såhär sen en månad tillbaka ungefär.
    ingen mens än, testade idag o det var negativt...bim + 3 idag. Men mensen kommer nog snart skulle jag tro om det nu inte visar nåt idag...

• mammma02

okej men gå till en hud läkare som får ta nåt test på dej å se om det är nåt i huden=( lycka till annars kram

• Anonym

Ta ett bad med rikligt med babyolja i och smörj in dig med en bra kräm direkt (innan huden torkat helt). När du ska sova, använd rymliga långbenta bomullspyamasbyxor, ha gärna svalt i rummet. Kan hjälpa med tex tablett Clarityn (antihishamin), finns receptfritt på apoteket. Byt tvättmedel (eller nu åtminstone kläder från en annan tvättomgång om dåligt sköljt), skippa sköljmedel. Lider med dig, har varit där engång i tiden...

• Anonym

kolla upp så du inte har drabbats av skabb det kliar som fan

• Malena79

Mina ben kliar varje vinter. Försöker smörja in med någon fet kräm tex Miniderm eller Karbasal. Är oxå känslig mot parfymerat tvättmedel, så jag använder endast Via sensitive. Använder endast oparfymerad tvål. Prova att klä dig varmt om ben och rumpa när du är ute, det kan hjälpa

• Anonym (kliiiiiar!)

anonym - men om man har skabb ska inte det synas??? jag menar, huden ser helt normal ut.

• Trynträ

Smörjer du in dig med nån lotion? Det kan ju vara att du är väldigt torr eller så är du allergisk mot nåt.

• Anonym (kliiiiiar!)

ja fast det vore väl konstigt om jag blivit allergisk mot nåt helt plötsligt?

har provat smörja både med miniderm, helosan o vanlig barnolja... o det måste ju vara fett nog?

• morriis

Idominsalva är väl väldigt fet? brukar jag ta när det kliar som värst någonstans.

• piffan

Jag hade skabb länge innan nån kom på vad det va..hade kliat mig sönder o samman.Det syntes inga spår av skabben utan det va en kompis som talade om att det va skabb..men läkaren hittade det inte...
    Nu behöver det ju inte va det du har...

• Anonym (kliiiiiar!)

thussen - isåfall skulle det gå en tub om dagen.. har provat det oxå.

piffan - ok.. ja det kanske är det?

tant röd har nte kommit på besök än, får vänta o se om det kan vara graviditet som gör det. jag hade sån här fruktansvärd klåda sist då jag väntade lillgrabben, fast bara på låren o magen.

• Anonym (kliiiiiar!)

men om det nu är skabb förresten, borde inte sambon oxå ha det så, o lillkillen? o katterna?

• Anonym (allergitab)

Jag skulle också ta allergitabletter mot klådan för att kunna sova ordentligt, det finns flera olika receptfria. Det funkar verkligen bra, jag tog det när jag var helt sönderstycken av mygg i Thailand.

• dessan59

hej! jag undrar om du äter penecllin, då kan det klia om du inte tål medicinen. man kan ta ett vanligt blodprov och kolla levern är som den ska. det kan vara allt möjligt, jag hoppas att du blir bra snart!

• Anonym (kliiiiiar!)

äter inga tabletter el p-medel el nånting...

• Trynträ

Kanske ska du inte smörja in dig med salva för det är väldigt fett och kanske inte så återfuktande. Dessutom är det svårt att fördela eftersom det är så tjockt. Jag föreslår att du får utskrivet på recept Essexlotion med karbamid i för det är väldigt återfuktande. Dessutom är det parfymfritt. När jag hade eksem så försvann dem då jag började med det.

• Anonym (kliiiiiar!)

nu börjar sambon klaga på att det kliar oxå, har fått små röda prickar som kliar, har sett att det är sånna som jag har oxå som kliar.
    även lillkillen har fått prickar i ansiktet, en stor o två små!

börjar ana att det är SVINKOPPOR!!

en bekant frågade idag om det var det... o jag som haft klåda länge nu, började på ena skinkan o nu i princip hela kroppen.
    för typ 2 veckor sen hade jag 3 stora sår som jag trodde var munsår runt munnen o fler små prickar runt om dem...jag säger bara OJ!

får ringa o beställa tid hos läkaren imorron.

• Anonym

Jag har samma problem som du.
    Det kliar på vader, lår, mellan menen, anus och det enda som hjälper för stunden är när jag kliar med en vass kam.
    Låter sjukt men det hjälper just då och ett tag framöver.
    Läkarna säger att jag lider av kronisk klåda som bara kan lindras med salvor, bad och lagon kyla, ej varmt omkring sig för då blossar det upp.
    Men gå till en läkare så du åtminstonde får en diagnos vad det kan vara.

Och som någon sa tidigare så kan det bero på graviditet för då killas det något så jävulskt i början =)

Hoppas det löser sig =)

Svar på tråden det kliar så jag snart blir tokig!!! hjälp!