• Anonym

Ny pojkvän + umgås med min dotters döda pappas föräldrar ofta!

Jag ha en väldigt konstig sits.
    När min man var påväg till mig på frörlossningen där jag å dottern låg så fontalkrockade han med en lastbil och dog.
    Detta är nu 2år sedan. Sedan min man dog har jag och dottern umgåtts tillsammans med min mans föräldrar jätte ofta, äter middag där, ja... Vi umgås! Hittar på något.

Jag har nu hittat en underbar kille, vi har träffats i 8mån, jag har berättat för min döde mans föräldrar om detta och de är glada för min skull! Men jag ha inte vågat berätta för min nya att jag brukar umgås med min döde mans föräldrar, vet inte hur han kommer ta det. Vill inte bryta med kontakten för har en så fin relation med mina f.d svärföräldrar
    Hela situationen är jätte konstig, min nya kommer ju tycka det är konstigt, eller vad tror ni???

• Svar på tråden Ny pojkvän + umgås med min dotters döda pappas föräldrar ofta!
  • Anonym (familjehem?)

Är ditt barn placerat på familjehem?

• Frontline

Men hallå det är ju deras barnbarn varför skulle han tycka det var konstigt för?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fru Ynghagen

Det är väl helt naturligt, det är ju din dotters farmor och farfar. SJÄLVKLART ska du inte bryta med dem!

21 år och fyrabarnsmamma
  • TyraPaloma

Tycker du ska berätta som det är. Jag tror nog att han kan ta det, speciellt med tanke på varför du och din före detta man inte är ihop längre. Det var inget ni valde, utan en tragisk olycka. Självklart ska du kunna ha kontakt med dem.

Jag tror att det kan bli värre om du undanhåller det för honom länge och det sedan kommer fram.

• Purlan

Varför är det konstigt att du och din dotter umgås med hennes farmor och farfar? För det är väl så det är? Det är väl jättebra för dem och din dotter att de behåller kontakten, de är ju det närmsta hon kommer att komma sin pappa?!

• Anonym (hm)

nej fy vilken hemsk historia ts :((( beklagar verkligen!!!

vidare så om din nya inte kan ta att du o din dotter umgås med hennes farföräldrar så är han inget att ha, tyvärr.
    säg det till honom rakt ut, självklart kommer han att förstå!

stooor KRAM! 

• Anonym

Inte konstigt att du umgås med dem. Helt normalt och det ska din nya pojkvän förstå. Jag förstår inte att du skäms över det, det jo jätte bra att du kommer bra överens med de. Ni kan tillsammans bearbeta er sorg och förlust samt kan farföräldrarna ge mycket till din dotter som tyvärr inte pappan länge kan ge.
    Känner flera barn som inte har någon som helst kontakt med sina pappor men farföräldrar träffar de ofta.
    Om din nya pojkvän ser ett hot från dina f.d. svärföräldrar, då är han ingen man att ha!

• Anonym
    Anonym (familjehem?) skrev 2011-10-25 10:49:09 följande:
    Är ditt barn placerat på familjehem?
    Trodde att kategorin familjehem menades med "hemmet i familjen"?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-25 10:57:26 följande:
    Trodde att kategorin familjehem menades med "hemmet i familjen"?
    Hoppsan nu skrev jag fel, skitsamma!
  • Mamsis

Hmm?? Vad skulle vara konstigt med det! Det är ju dotterns famor och farfar!

Jag umgås med barnens farmor fast jag och barnens pappa är skilda sen 9 år och hans förra fru var skitsur för det. (Farfar är död så därför träffar vi inte honom)
    Hans nya är tack och lov underbar och har inga problem med det, hon  och jag kan umgås själva med om så är så..

Nej, det är inget konstigt alls att ni har en nära kontakt, det tror jag din nya kille fattar också.

• Anonym

Om killen tycker detta är konstigt så ska du dumpa honom. Helt ärligt alltså. Klart barnet ska ha kontakt med sin pappas familj och eftersom pappan inte finns längre så är det ju du som måste hjälpa till med den kontakten.

Beklagar verkligen att du råkat ut för detta hemska. Det är min värsta skräck att mitt barns pappa ska gå bort så. Men om han gjorde det så hade jag också träffat hans föräldrar med barnet och inte skämts ett dugg för det.

• Smotly

Jag beklagar verkligen vad som hänt men det glädjer mig att du träffat en ny man.

Jag tycker att du ska berätta för honom. Din dödes mans föräldrar är ju farföräldrar till din dotter och de kommer ju att finnas i hennes liv. Jag hoppas att han accepterar detta och inte vänder sig om, för om han gör det så visar han ju väldigt liten respekt.

• Anonym

Ni har gett mig mer kött på benen så tusen tack Ska förklara situationen när han kommer hem på middasrasten.
    Tack!!Hjärta

• Modesty Blaise
    Anonym skrev 2011-10-25 11:00:46 följande:
    Ni har gett mig mer kött på benen så tusen tack Ska förklara situationen när han kommer hem på middasrasten.
    Tack!!Hjärta
    Jag skulle inte tycka att det var ett enda dugg konstigt, jag skulle tvärtom vara mån om att den kontakten förblev så som ni önskar ha den. Hoppas han också tycker så. Lycka till.
  • Purlan

...och beklagar förresten! (och grattis till nya kärleken).

• cajsasmamma

Det jag tycker är konstigt att ni har vart ihop? i 8 månader och du har inte sagt att du umgås med din dotters farföräldrarObestämd  mycket lustigt !!! 

Men självklart att du ska berätta det för han och om han är vetigt så tycker han att det är helt okej, men bli inte förvånad om han blir arg eller misstänksam eftersom du har dröjt med det sålänge! 

Svar på tråden Ny pojkvän + umgås med min dotters döda pappas föräldrar ofta!