• Vitsippa

Arbetsgivarintyg

Jag är precis nyanställd och behöver nu ett arbetsgivarintyg för vår medgivandeutredning. Jag undrar hur ni andra har gjort när ni har begärt detta, om ni har talat om vad ni ska ha det till eller om man kan ange någon annan orsak? Vad kan man i så fall säga? Kan ett arbetsgivarintyg se olika ut beroende på syfte? Jag vill helst inte behöva berätta redan nu att vi planerar att adoptera.

Jag har redan bett om ett intyg och nu blivit tillfrågad om vad det ska vara till.  

• Svar på tråden Arbetsgivarintyg
  • Pimey

Du ska ha ett arbetsgivarintyg oavsett som du kan spara. På mitt jobb där har chefen ett X och jag ett X av arbetsgivarintyget. Har F-kassan eller A-kassan velat haft in några papper t.ex. Arbetsgivarintyg ja då har jag bara bett chefen om de och det har funkat bra..Dom kan direkt inte vägra dig ett intyg.

• Vitsippa
    Pimey skrev 2011-10-25 13:05:13 följande:
    Du ska ha ett arbetsgivarintyg oavsett som du kan spara. På mitt jobb där har chefen ett X och jag ett X av arbetsgivarintyget. Har F-kassan eller A-kassan velat haft in några papper t.ex. Arbetsgivarintyg ja då har jag bara bett chefen om de och det har funkat bra..Dom kan direkt inte vägra dig ett intyg.

Tack för hjälpen!

• Skalman

Annars är det väldigt vanligt att man behöver det för att låna pengar eller få lånelöfte för bostadsköp, det trodde vår personalchef att jag skulle ha det till.

• fabbemam

Fråga utredaren vad som ska vara med. Vi behövde inget förän vi skulle skicka till landet o då skulle både anställningstid och lön stå med. Som andra skrivit du kan skylla på både bank o f- kassa dessutom är det ju inte ljug för du kommer kanske att behöva använda intyget till dessa också snart?!

Svar på tråden Arbetsgivarintyg