• irmelin

Vinterstövlar eller vinterkängor?

Ska köpa ett par vinterskor till sonen på 1,5 år. Vad är lättast att ha på en sådan liten som springer omkring mycket? Stövlar kanske värmer bättre, men kängor sitter bättre? Någon som har något bra tips? Funderar på Kavat Defender eller Kavat Kurt, och har tänkt komplettera med ett par fodrade allvädersstövlar.

• Svar på tråden Vinterstövlar eller vinterkängor?
  • Kim J

Jag körde på ett par kängor, med foder! Funkade hela vinter, däremot hade vi även ett par fodrade regnstövlar också

• Cecci78

stövlar kyler väl mest? de är ju av gummi. Vi har alltid använt rikitga vinterkängor med goretex= vattentätt

• Mabaja

Vi har köpt kavat defender och har testat de ute en gång och min dotter på ett går jättebra i sina så tror de blir perfekta i vinter!

• irmelin

Jag menar sådana stövlar i skinn med päls i, inte gummi. Det enda jag funderar på är in kavat defender är lite låga, om snö kan komma ner i skon lättare.

• stor grön drake

vi hade Tepsut vinterkängor (läder+ull) på sonen förravintern (född nov -09) och köpt likadana i år igen. Superkängor som är slasktäta iom att läder i sig är vattentät. Ullen leder dessutom överskottsvärme så det inte blir svettigt och sen kallt innuti. Perfekt med snörning och dragkedja, perfekt passform och snabb på/avklädning =)

• vintersippan

jag har köpt kavat defender till min son som oxå är 1,5. De är kanon tycker jag än så länge. Inte kommer det väl in snö i dem. (har inte testat dem i snö än såklart)  Man har väl ett band att dra under kängan från overallen?? Det blir ju bara klumpigt med högre stövlar på en sån liten..

• alvide

Kavat Defender tycker jag är bra till en 1,5-åring.
    Lägg i en extra sula (när det är extra kallt) o använd ullsockar o inga bomullstrumpor så har du jättebra vinterkängor som är vattentäta och varma.

• Dimitra

I fjol den här tiden var min dotter 1,5. Vi köpte Kuoma-stövlar. De sitter jättebra på foten och är så lätta att ta på att hon gärna gjorde det själv

I år kör vi samma koncept

The Dimitra universe.
  • irmelin

Tack för tipsen! Det blev ett par Kurt kavat, stövlar. Hoppas de blir bra och att han inte tycker det är jobbigt med stövlar

Svar på tråden Vinterstövlar eller vinterkängor?