• klogu

Vad tycker ni om de olika blöjmärkena?

Är gravid och helt novis på det här med blöjor. Hur stor skillnad är det på alla blöjmärken? Egentligen? Givetvis förstår jag att det är skillnad men hur mycket? Betyder märket så himla mycket?

Exempel på olika prisklasser: 
    Libero
    Pampers
    Ica
    Willy

• Svar på tråden Vad tycker ni om de olika blöjmärkena?
  • cicci85

Har testat nästan alla märken och tycker tyvärr att dyrast är bäst. Tycker Pampers New Born är bäst i början, sen har vi använt Liberos vanliga. Vid 1 år liberos Up&Go och Pampers Active Fit. Liberos vanliga är bäst som nattblöja.

• Philippa

Jag tycker det är stor skillnad, man får nog prova sig fram vad som passar ens egna barn... Min son fick utslag av Willys och hade inga problem alls med Pampers.. så vi köpte bara pampers..

• klogu

Ja, man får prova sig fram såklart. Om ett billigare märke funkar är det väl en bonus i hushållskassan

• kokos

Jag har testat både de dyra och billigare och säger bara: LIDLS

• klogu
    kokos skrev 2011-10-25 18:38:52 följande:

Ok! Vad är det som gör att du tycker att dom är bäst?
  • klogu
    kokos skrev 2011-10-25 18:38:52 följande:

...och vad kostar dom?
  • EmmaHenke

Lidls funkade bäst tills mina tjejer började gå, nu funkar bara libero. Andra sorter läcker tyvärr.

• Hugooo

Gillar Pampers bäst, mjuka och passar bra.. Men nu har vi köpt på oss massa blöjos när vi var i Norge ett billigt märke samma kvalitet som Willys blöjor, dom är helt okej men vi brukar ta en pampers till natten :)

• alvanova

Det beror mycket på passform tycker jag, alla barn passar inte i alla blöjor.

Här körde vi pampers på newborn-varianten, sedan pampers på natten och bamboo på dagen (finns på citygross bl a), nu är det lidls byxblöjor som gäller endast som nattblöjor nu...

Priset kan kvitta egentligen om inte blöjorna passar så blir det meckigt med extra tvätt och kanske skav och irritationer på barnet.

Mitt råd: Prova olika!

• klogu
    alvanova skrev 2011-10-25 18:48:15 följande:
    Det beror mycket på passform tycker jag, alla barn passar inte i alla blöjor.

Här körde vi pampers på newborn-varianten, sedan pampers på natten och bamboo på dagen (finns på citygross bl a), nu är det lidls byxblöjor som gäller endast som nattblöjor nu...

Priset kan kvitta egentligen om inte blöjorna passar så blir det meckigt med extra tvätt och kanske skav och irritationer på barnet.

Mitt råd: Prova olika!

Ja, vi kommer absolut pröva olika. Sen håller jag tummarna att något billigare märke funkar. Men gör det inte det så gör det inte...
  • pluvdo

Under sonens första år när han hade knubbigare ben än nu så fungerade i princip alla blöjmärken. Utom Euroshoppers, förresten. De hade ingen uppsugningsförmåga alls. Men annars så fungerade Huggies, Pampers, Libero, Toujours och så vidare. Nu är sonen 1½ och har avsmalnat något och nu är det Pampers active fit som fungerar bäst. Liberos läcker, Huggies är okej, men ja... Pampers active fit är nog bäst. Visst är de dyrare, men åtminstone jag får hem rabattkuponger till både Libero och Pampers så jag kan köpa två paket och få 50 kronor rabatt och sådär och då blir det inte så mycket dyrare än riktigt billiga märken.

• Natulcien

Det är skillnad, faktiskt. Du får prova dig fram.

För oss har Pampers varit bäst hela tiden, från födseln fram till nu när sonen är 1 år. De är mjuka, sitter bra och har aldrig läckt.

Huggies provade vi när han var nyfödd. Men de läckte och sen provade vi aldrig mer.

Libero har vi provat med jämna mellanrum eftersom vi har fått urväxta såna från vänner då och då. Men de har alltid läckt och är hårda och sitter kass.

Det är våra erfarenheter.

• Super blondinen

vi har testat de flest och kan bara säga man får det man betalar för.

• Lindreas

Vi har haft Libero hela tiden och jag tycker faktiskt inte att det är så himla dyrt. Man får hem rabattkuponger och hos oss får man köpa dem billigare om man handlar för 200 eller mer.

• kokos
    klogu skrev 2011-10-25 18:42:36 följande:

Ok! Vad är det som gör att du tycker att dom är bäst?

De går upp i ryggen så det täcker om bajset går bakåt liksom. Dessutom håller de bra och har aldrig läckt mer än vid extrem diarré men det gör ju typ alla blöjor... Iallafall de jag testat Libero,pampers,huggies,willys...
  • kokos
    klogu skrev 2011-10-25 18:43:08 följande:

...och vad kostar dom?

Kostar 74.50 kr för 44 tejp i strl 5. Up n go har jag också använt men minns inte vad de kostar. Stora är blöjfri nu och lilleman har fått ha liberos up n go
  • Parniara

Vi har provat Pampers, Libero och Coop.

Pampers var mjukast första veckorna, sen var Libero torrare. sen vid 3 månader provade vi Coop hemma hos en kompis och var då fast. Mjuka, bra, tunna och halva priset.   

• Dohgon

vi varvar med libero och pampers. tycker pampers up&go är bättre för de läcker inte lika mycket, men libero funkar också. libero få vi mer rabatter på och får poäng för varje paket så kan köpa saker till barnen.
    dock har konsum här erbjudande på pampers nu fram till jul så ett paket kostar 87 istället för 109 så kör enbart pampers för tillfället.

Har prövar LIDLS en gång också, men det gör jag inte om. visst de är billigare per paket, men vi upptäckte att vi behövde byta blöjorna oftare så det blev samma pris i slutändan ändå ungefär. och tyckte deras var tjocka och verkade inte vara bekväma.

Svar på tråden Vad tycker ni om de olika blöjmärkena?