• Anonym

var hade ni sparat pengar?

Jag har 90 000 kr som bara ligger på mitt konto på swebank.Har jobbat hårt och sparat dem,jag är ensam med 3 barn och har dem ifall något ska hända tex sjuk eller långtidsarbetslös.

Jag vill placera dem någonstans,men hur och var är bäst?Jag vill ha det tryggaste där inga risker finns,där man får lite ränta kanske..jag kan tänka mig låsa pengarna 1-2 år med om man får mer i ränta.

Vad tror ni är bäst och vart?

• Svar på tråden var hade ni sparat pengar?
  • Anonym

Jag hade bokat tid med min bankman för att diskutera detta...

• alvanova

Var inte rädd för att faktiskt lägga ner lite jobb och kolla med andra banker vad de kan erbjuda för sparformer och räntor!

Du kan tjäna en hel del på att byta bank eller iallafall ha kollat upp vilken ränta du kan få på annan bank, då ska din bankman kunna ge dig lite bättre... helt enkel förhandla!

• Nemiia

Jag har seb som bank och där har dom nått som heter placeringskonto. Ett sparkonto där man låser 3 mån-5 år tror jag. Räntan ligger på ca 2,65% eller så tror jag. Den går upp lite om du låser pengarna en längre tid. Man kan ta ut beloppet innan bindningstiden går ut men då går man miste om räntan. Minus är att man måste sätt in ett helt belopp och sedan inte kan lägga till, det vill säga månadsspara. Då måste man ta ut pengarna och sedan sätta in en klumpsumma igen

• Anonym

På Forex får du 2,55% ränta från första kronan och utan att binda dig för flera år framöver.

• Coruscant

Ligger de på lönekontot? Öppna direkt upp ett e-sparande eller framtidskonto så har du åtminstone lite ränta på dem! Se dig sedan om efter konto med bra ränta - är nog inte din nuvarande bank

• Anonym

Lägg dom på framtidskontot eller på några fonder! =)

Svar på tråden var hade ni sparat pengar?