Första dagarna av sertralin?
Jag har fått sertalin utskrivet och sobril för ev ångest, men jag är livrädd för att börja ta dem! Jag vågar inte! Jag kan bara inte ta dem, är mest rädd för de första dagarna av behandlingen...
Tänk om...en massa saker, tänk om jag får värsta ångest attacken på jobbet! Eller om jag skulle svimma? Hjärtklappning eller vad som helst...usch...det skrämmer mig!
Jag jobbar ju så offentligt! En massa folk hela tiden...
Jag har har fått detta utskrivet pga depression, men jag har inte haft några panikattacker på flera år. (Har aldrig tidigare tagit medicin) Lite tryck över bröstet och svårt att andas senaste veckorna.
Är det så att de symptom man har för tillfället är de som förstärks under de första dagarna?
Alla verkar ju må skitdåligt de första 14 dagarna! Jag vill inte göra det, det går bara inte. Jag kan inte ens sjukskriva mig...
Finns det ens någon som inte haft biverkningar?
Vad säger man till dem som inte har med att göra varför man reagerar som man gör? (Jobbet tex)
Yoga, mindfullness och andra medicinfria saker finns ju oxå, men hur är det med mängden serotonin, behövs medicinsk hjälp eller kan den öka ändå?
Oro......................................................................................................................................
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 08:53
Har tagit första tabletten nu- halv dos...nu är jag bara jättenervös för hur detta ska bli...hur går det för er andra som nyss startat?