• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -rik gillar du bäst?
  • Superbia

Ulrik tycker jag är lite roligt så det fick min röst.
    Inget av namnen är fruktansvärt, men Henrik, Patrik, Fredrik är lite tråkiga.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • fluu

Erik! Men Henrik och Fredrik är också väldigt stiliga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • spöke
    annamariahelena72 skrev 2011-10-25 20:50:56 följande:
    Erik e fint...men finns det verkligen nån som heter Rurik?? Stackars i så fall...haha..
    169 män enligt SCB, varav 53 bär Rurik som tilltalsnamn. Jag tycker det låter rätt tufft.
  • Dixie

Cedrik tycker jag är fint - men funkar kanske inte optimal på svenska, känns mer engelskt.........

Ulrik gillar jag minst......... 

• IsDimma

Didrik är faktiskt gulligt.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Göta

Jag tycker att Rurik är finast, precis som alla andra namn som börjar med "Ru", som Ruben och Runa. Men det finaste -riknamnet tycker jag annars är Roderik!

• DenNamnbitne

Jag röstade på Alrik, ett helt klart underskattat namn. Det känn så genuint och vackert. Jag har två alternativa uttal som båda är fina (Allrik/Aalrik).

Erik är ju förstås mycket fint, Fredrik, Henrik och Ulrik är också mycket fina. De andra är fina men inte lika. Kul lista!!

• Brünnhilde

Jag gillar namn på -rik: de är manliga och låter så där ärevördigt urgemanska!

Fredrik är ju det mest etablerade och klassiska - det är aldrig fel att heta Fredrik i något sammanhang. Så det röstade jag på. Samma gäller ju Erik, fast det är så fruktansvärt vanligt i alla generationer... Alrik är också jättefint - det kan man ta om man vill ha ett ovanligt men ändå vettigt namn. Cedrik är också jättefint, men blir för osvenskt och konstigt i en svensk vardag tycker jag.

Sämst tycker jag om Patrik och Ulrik. Patrik är svåruttalat med torra, hårda konsonanter och får mig alltid att tänka "paprika". Ulrik tycker jag är fult rent ljudmässigt - få namn med ett mörkt u är vackra. Jag tycker även att Ulrika, Ulla, Urban med fula namn är fruktansvärt fula, trots att de är etablerade, historiska och bra annars.

Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -rik gillar du bäst?