• Pallas Athena

Är vibrationer farliga?

Jag körde åkgräsklipparen igår - den vibrerar något fruktansvärt och dessutom skumpar det rätt rejält när man kör på vår skogstomt - och på kvällen hade jag väldigt ont i magen och den lilla sparkade konstant, och gör det fortfarande.. så har den aldrig gjort innan, och jag är lite rädd att det var dumt att vibrera omkring på klipparen i åtminstone 2-3 timmar. Men iofs borde jag kanske vara mer orolig om det var helt stilla i magen - nu vet jag ju i alla fall att den överlevde - men ni vet ju hur det är, man blir ju orolig för minsta lilla! Så vad tror ni, ska jag oroa mig för värken i magen och den lillas utbrott, eller ska jag slappna av och känna lugn?

• Svar på tråden Är vibrationer farliga?
  • Jennaz

Vila å känn om det går över... Annars kanske du ska ringa bm å kolla? Att köra åkgräsklippare är nog en ansträngning som är lite att ta i... Tycker att du ska låta bli, det hade jag gjort. Fråga din bm!

• Pallas Athena

Jo, men min BM har semester nu, så i så fall måste jag ringa någon annan och krångla..

• rosaid

näpp det är inte farligt jag kör det var vecka,o enl min bm så är det inte nån fara,att hon sen sparkar mkt beror på att dom sover så gott i skumpet
    jag är i v 28

• Jennaz

Men det har väl gått över nu??? Om inte ska du nog ringa någon å kolla!

• Norea

min syster födde en månad för tidigt. Hon körde på en sån gräsklippare men sitter på några timmar innan. Nu skojar de om att jag kan komma ut och provköra den så att min förlossning också startar. Men om det berodde på gräsklipparen är det nog ingen som vet....

• Pallas Athena

Bani: Åh, vad skönt att höra!
    Jeol: Ja, värken har gått över, men livligheten är kvar! Innan har jag bara kännt av den lilla kanske en gång var tredje dag, men nu är det minst en gång i timmen.. Och då riktiga buffar, inga "fjärilar i magen" här inte!

• KramMiiis

Jag hör till dom som fortfarande ryms bak på sambons vespa, och enligt min bm så är det helt ok när det vibrerar och skumpar så länge det inte gör ont såklart. Det brukar bli en himla fart när jag stiger av men jag inbillar mig ju att den lill* vill fortsätta skumpa, det måste ju vara jättehärligt juh :D

• Jennaz

Kanske ska tillägga att jag får mycket sammandragnigar bara av att åka bil. Fattade det som om trådstartaren också fick det!

• Krullet

Hej!
    Åkte moppe när jag var runt v. 12-13 när vi var i Thailand och hamnade i väldigt skumpigt väg. Jag hade ont i magen och var övertygad om att det hände något med barnet och var dödsorolig. Plus att vi åkte vatten scooter (det stavas nog inte så) och det var jätteskumpigt och jag var jättenervös på ultraljudet. Men läkaren sa att så länge maninte blöder så händer det inget. De är väldigt skyddade där inne och det är ingen fara sa hon och lugnade ner mig. Du fick kanske mest ont i magen för att du spände den. Att du känner barnet mer nu beror kanske också på h*n är större, vad jag förstod så är du ändå i runt 5:e månaden?

• Pallas Athena

Ja, jag är i vecka 21 - och det är klart att det kan bero på att barnet har vuxit så stort att det är helt naturligt att det rör sig så mycket nu, men jag tycker bara att det kom så snabbt. På bara några timmar var det stor skillnad, från knappt några rörelser alls och inte varje dag till rörelser varje timme.. men det kanske är så det är..

• Niquilota

Man kan få sammandragningar och förvärkar av vibrationer och "skumpande". Det är inte farligt, men det finns ju en gräns förstås. Får man ont ska man vila eller ta ett bad, de säger att förvärkar går över i ett varmt bad till skillnad från "the real stuff" . Jag får fövärkar av att åka bil ibland om det skumpar för mycket, måste stanna upp ett tag då. Jag tror att man känner var gränsen går, i alla fall gör jag det nu.

Annika

Svar på tråden Är vibrationer farliga?