• As mamma

Biverkningar av akupunktur - yrsel och kräkningar??

Jag har börjat få akupunktur pga foglossning, men har iofs även en massa andra graviditetskomplikationer (bl a hyperemesis).. Det var andra gången igår, och för första gången satte hon en nål i huvudet. När jag skulle gå upp märkte jag att jag var väldigt yr så hon sa åt mig att sätta mig ner lite och vila, men på väg ut till väntrummet föll jag ihop på golvet och började darra och kräkas. En gammal dam blev jätterädd och ropade på hjälp.. sjukgymnasten kom och var jätteorolig och sa att man kunde bli yr av nålen i huvudet. Min sambo fick komma och hämta mig, och jag mådde helt galet dåligt resten av dagen/kvällen, kräktes flera gånger (har som sagt hyperemesis men har inte kräkts så här mycket på länge) och var så yr att jag inte kunde ställa mig upp utan hjälp på resten av kvällen :( T o m när jag la mig för att sova så snurrade allt trots att jag låg ner.

Nu är jag skiträdd och vet inte om jag vågar fortsätta med akupunkturen, men det är synd för det har hjälpt mot foglossningen efter bara 2 gånger :( Har andra varit med om liknande biverkningar?

• Svar på tråden Biverkningar av akupunktur - yrsel och kräkningar??
  • Den allsmäktige

Läste om akupunktur senast igår, eftersom jag själv fick det då. Har för mig att det var något som kunde inträffa. Läskigt.
    Jag fick jätteont i båda mina armar och låg bara och grät igår kväll.

• As mamma

Usch :( Jag har inte fått ont av det, det har snarare hjälpt mot smärtan, men som jag skrev... om det där händer igen blir jag galen, har inte mått så dåligt på länge och då är jag ändå sängliggande och sjukskriven..

• Den allsmäktige

Ja, det hjälpte mig också innan. Men igår satte hon nålar i mina axlar, och jag läste på internet att man inte ska ha badat varm eller utfört fysisk aktivitet innan akupunkturtillfället. Jag simmade och badade bubbelpool precis innan. Kanske var det det som påverkade mig så illa? Kunde inte göra annat igår än att ligga på rygg med armarna helt stilla :(

Svar på tråden Biverkningar av akupunktur - yrsel och kräkningar??