Fler med skrikig bebis? Här kan vi gapa ut...
Jag startar denna tråden eftersom jag har en tre veckor gammal son som är det underbaraste som finns när han väl sover, men som tyvärr i vaket tillstånd gallskriker så det skär i mitt hjärta. Redan på BB var han ganska skrikig. Första veckan hemma blev allt mycket bättre när amningen kom igång. Men efter det har han bara blivit kinkigare och kinkigare. I början framförallt kvällstid, men de senaste dagarna är det ytterst få minuter i vaket tillstånd som han inte gråter eller gallskriker. Ingenting verkar hjälpa när det är som värst. Varken mat, gos, gå runt, vagga, sjunga, prata lugnt, byta blöja, miniform, magdroppar m.m. Hårtorken har dock hittills som regel fungerat och kan lugna honom. Känner mig alldeles slut efter i snitt fyra timmars sömn per natt. Jag blir så ledsen när jag hör hans panikskrik men inte kan trösta honom. Börjar undra om det är något fel som jag gör, känner mig verkligen som en misslyckad förälder. Har pratat med BVC men har inte direkt fått annan hjälp än att de säger att det kan va magen som spökar. Som det är nu känns det omöjligt att ha besök hemma eller att gå på mammagrupp. Just nu skulle jag behöva höra att jag inte är ensam, utan att det finns andra som också har skrikiga bebisar. Startar därför denna grupp med förhoppningen att vi kan ge stöd åt varandra.