• Chasingdreams

Fler med skrikig bebis? Här kan vi gapa ut...

Jag startar denna tråden eftersom jag har en tre veckor gammal son som är det underbaraste som finns när han väl sover, men som tyvärr i vaket tillstånd gallskriker så det skär i mitt hjärta. Redan på BB var han ganska skrikig. Första veckan hemma blev allt mycket bättre när amningen kom igång. Men efter det har han bara blivit kinkigare och kinkigare. I början framförallt kvällstid, men de senaste dagarna är det ytterst få minuter i vaket tillstånd som han inte gråter eller gallskriker. Ingenting verkar hjälpa när det är som värst. Varken mat, gos, gå runt, vagga, sjunga, prata lugnt, byta blöja, miniform, magdroppar m.m. Hårtorken har dock hittills som regel fungerat och kan lugna honom. Känner mig alldeles slut efter i snitt fyra timmars sömn per natt. Jag blir så ledsen när jag hör hans panikskrik men inte kan trösta honom. Börjar undra om det är något fel som jag gör, känner mig verkligen som en misslyckad förälder. Har pratat med BVC men har inte direkt fått annan hjälp än att de säger att det kan va magen som spökar. Som det är nu känns det omöjligt att ha besök hemma eller att gå på mammagrupp. Just nu skulle jag behöva höra att jag inte är ensam, utan att det finns andra som också har skrikiga bebisar. Startar därför denna grupp med förhoppningen att vi kan ge stöd åt varandra.

• Svar på tråden Fler med skrikig bebis? Här kan vi gapa ut...
  • aud

Har du provat att utesluta mjölkprodukter i din kost?

Jag har ingen egen erfarenhet av detta, men vet att många har blivit hjälpta av att gå till en kiropraktor som tar emot bebisar. Det finns en tråd om det. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Hoppas verkligen att ni kommer på vad som är knas.

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • Blomman80

Känns igen från min första dotter. Vid sex veckors ålder provade vi profylac, mjölkfri ersättning. Hon blev efter två dagar som förbytt och mådde mycket bättre.

• Blomman80

Skickar även en styrkekram. Det är väldigt påfrestande och när man är mitt i det ser man inget slut. Men det blir bättre!

• skånegås

Har haft 3 sådana barn och håller med ovanstående. Ta bort mjölkproteinet ur din kost om du ammar (och även soja då de ofta reagerar på det med under minst 4 veckor), se annars till att prova mjölkproteinfri ersättning (i minst 2 veckor). Det hjälper väldigt många...  De kan även reagera på ägg, fisk och lite annat. Titta gärna in till mjölkallergitråden-bebisar. Här finns mycket erfarenhet och kunskap. Det är inte normalt att skrika så mycket och man ska försöka hitta orsaken. Viktigt att läsa ALLA innehållsförteckningar.

Styrkekram!!!!

• Elizze

Jag har en fyraåring som var precis så, det började vid tre veckor och höll på till han var tre månader. Herregud vad påfrestande det var, längtade bara tills han skulle bli äldre. Ingenting fungerade! Nu har vi fått en liten dotter och hon började med sin skrikighet när hon var 5 veckor:(Är 9 veckor nu. Vi har provat Minifom och Smperdroppar utan resultat:Har inte provat mjölkfri kost ännu....Vet precis hur jobbigt det är..  i nästa vecka ska vi till kiropraktor med dottern, tänker inte lida i minst en månad till... pust.           kämpa på, det finns fler som har skrikiga bebisar!

• Elizze

Provade ta bort mjölkproteinet med första sonen men tyckte inte det hjälpte. :( Däremot gick jag ofrivilligt ner 16 kg vilket jag verkligen inte behövde och jag tyckte det var tortyr, det också. Med dottern kanske jag ska pröva att utesluta rna mjölkprofukter, yooghurt, grädde osv och se om det hjälper.Mjölkprotein finns ju i så otroligt mycket så det kommer jag inte pröva än..

• sommar 77

har en 8 veckors dotter som just nu sitter nöjd i mitt knä men det är inte ofta. Hon ammas inte alls sen hon va 1 månad , provat med semper, Nan1 o nu Nan HA1, men hon är för det mesta skrikig. Tack å lov sover hon mycket. På tisdag ska hon på 2 mån läkarbesök på bvc, ska fråga då om mjölkfri ersättning, var köper man det?

• Chasingdreams

Idag har killen peppar peppar varit mindre skrikig. Har kunnat avstyra det mesta och sen ta till hårtorken för att lugna honom för sömn. Han har gärna tagir bröstet för att trösta sig själv, tror att napp hade varit bra, men det vill han inte alls kännas vid. Han har också sovit ut rejält i natt 20-09 med pauser för amning. Han är väl helt slut han med. Har nu slutat med mjölkprodukter för att se om det har effekt. BVC tyckte annars att han egentligen var för liten för att reagera på mjölken på det sättet. Hade annars tänkt gå med honom till barnkliniken idag för att se om de kunde hitta något tok. Både BVC och jag tyckte dock att det var bra att avvakta och istället låta honom vila ut idag. Är så glad för idag har jag under ca 30 min bara kunnat samspela med honom och se honom le och skratta.

• vittra
    Chasingdreams skrev 2011-10-27 13:23:28 följande:
    Idag har killen peppar peppar varit mindre skrikig. Har kunnat avstyra det mesta och sen ta till hårtorken för att lugna honom för sömn. Han har gärna tagir bröstet för att trösta sig själv, tror att napp hade varit bra, men det vill han inte alls kännas vid. Han har också sovit ut rejält i natt 20-09 med pauser för amning. Han är väl helt slut han med. Har nu slutat med mjölkprodukter för att se om det har effekt. BVC tyckte annars att han egentligen var för liten för att reagera på mjölken på det sättet. Hade annars tänkt gå med honom till barnkliniken idag för att se om de kunde hitta något tok. Både BVC och jag tyckte dock att det var bra att avvakta och istället låta honom vila ut idag. Är så glad för idag har jag under ca 30 min bara kunnat samspela med honom och se honom le och skratta.
    För liten!? Haha åh snälla nån... det är verkligen sorgligt hur fruktansvärt okunniga de är på bvc... men detta tar nog nästan priset! Menar du att hon inte ens vet att kolik (dvs det där som just nyfödda spädbarn får) ofta beror just på mjölkallergi..? Man kan inte vara för liten för det, samma dag de föds och ammar för första gången (eller får ersättning) så kan det börja om man har otur.
Svar på tråden Fler med skrikig bebis? Här kan vi gapa ut...