• Anonym (orolig)

Min man dricker varje dag..

Vad ska jag göra? Barnen är så små att de inte förstår att något är fel..så de tar inte någon skada.. (hoppas jag) 

Han dricker inte så pass mycket att han blir full, men varje dag efter att han kommer hem från jobbet hittar han en anledning att dricka...: "tuff dag på jobbet", "känner sig lite deppig", "känner sig lite sjuk" eller så måste han fira att det är helg...

Orkar inte längre  be eller tjata på honom låta bli...   Han inser inte själv att han är beoende och tycker bara att jag är jobbig... 

Vad kan jag göra? Kan jag vända mig någon stans? Är väldigt orolig att någon kommer och tar mina barn om jag berättar...

Tacksam för svar!    

• Svar på tråden Min man dricker varje dag..
  • Qliana

Läs boken "den osynliga elefanten".

Jag har lärt mig att män är rädda att förlora sitt jobb medan kvinnor sina barn. Kanske hota (?) med att berätta för hans chef?

• Anonym

Vad är problemet i att hand dricker varje dag? 

• Anonym (orolig)

kanske en möjlighet....  är rädd att det är så här det börjar för att sedan bli värre och värre.....

Tack för boktipset! 

• Anonym (orolig)

Alla är väl olika men Jag tycker inte att det är "normalt" eller hälsosamt att dricka 2-3 starköl varje dag..

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-10-26 12:51:32 följande:
    Alla är väl olika men Jag tycker inte att det är "normalt" eller hälsosamt att dricka 2-3 starköl varje dag..
    Jaha, men vad specifikt är "problemet" i att han dricker sina 2-3 öl om dagen?

• Anonym (orolig)

Som jag skrev: att jag är rädd det här bara är början, att det inte senare räcker med den mängd han dricker nu....
    Sen har vi absolut inte ekonomi för sån här "lyx" nu... men det hänger kanske inte ihop...   ?

Men menar du nu att det inte är någon fara med det här??   

• Anonym

Jag skulle inte heller tycka att det är okej att dricka 2-3 starköl varje dag.

• Anonym (orolig)

Jag kanske är extra rädd då jag är uppväxt med en pappa som inte kunde kontrollera sitt drickande......som drack i perioder och försvann hemifrån i flera dagar utan att höra av sig............

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-10-26 13:08:45 följande:
    Jag skulle inte heller tycka att det är okej att dricka 2-3 starköl varje dag.

Tack! Då är det inte bara jag som överdiver....
  • UntilTheDark

Nej det är enligt mig verkligen inte ok att dricka 2-3 starköl varje dag och sedan bli arg när någon säger den är orolig över konsumtionen. Då har man PROBLEM och barnen lär märka förr eller senare .

Svar på tråden Min man dricker varje dag..