• Gizzie

Tjäna extra pengar hemifrån, Hur?

Är mamma ledig nu så jag tänkte ifall det finns nått sätt och tjäna nån slant extra under tiden? Säljer en del på tradera men tyvärr så handlar jag upp dom där med lika snabbt ;)

Kollade lite på sidorna där man är med i enkät panel och svarar på förestags enkäter kan man tjäna nån krona extra, men hur säkra är dom? Någon som är med i nån sån panel?
    Andra tips på att tjäna lite extra pengar hemifrån?    

• Svar på tråden Tjäna extra pengar hemifrån, Hur?
  • loppanpoppan

Jag är med i olika svenska enkätundersökningar, de fungerar bra, men tjänar inte så mkt. Det verkar som de utländska betalar bättre, har dock aldrig prövat

• AlreadyBurning

strippa i cam

Ljuddrog för intresserade;

• hummelgard

Skulle vilja säga att det finns en hel del. Frågan är bara hur mycket pengar du vill ha för att du ska tycka det är värt jobbet?
    Jag gör en hel del olika saker och drar in 1000-1500 i månaden.  Enkäter som du skriver om bland annat  - ger ca 100kr månaden så det blir du inte rik på men du får mer pengar än om du inte gör dem.....
    När jag jobbar natt skriver jag recensioner och publicerar. Det ger mig 5-100 per recension så det varierar kraftigt.
    Sen finns ju mystershopper, bloggning, affiliate, bettbonus m.m
    På renty kan du hyra ut saker också.
    Ja listan kan faktiskt göras lång på saker man tjänar småpengar på.

• laga mat

Hemförsäljning av något slag!! Det finns massor av mammor hemma på dagarna, så du kan förena nytta med nöje! Eller varför inte komma ut själv någon gång i veckan och låta pappan var hemma ett par timmar!

Lycka till!

• Maddiss
    hummelgard skrev 2011-11-07 01:16:44 följande:
    Skulle vilja säga att det finns en hel del. Frågan är bara hur mycket pengar du vill ha för att du ska tycka det är värt jobbet?
    Jag gör en hel del olika saker och drar in 1000-1500 i månaden.  Enkäter som du skriver om bland annat  - ger ca 100kr månaden så det blir du inte rik på men du får mer pengar än om du inte gör dem.....
    När jag jobbar natt skriver jag recensioner och publicerar. Det ger mig 5-100 per recension så det varierar kraftigt.
    Sen finns ju mystershopper, bloggning, affiliate, bettbonus m.m
    På renty kan du hyra ut saker också.
    Ja listan kan faktiskt göras lång på saker man tjänar småpengar på.
    Vad är det för recensioner du skriver?

Nån som har bra länkar till enkäter, svenska eller utländska?
  • hummelgard

Gå in på min profil. Där ser du adress till en sida med små sätt att tjäna extra på nätet. Där har du en lista på ca 15 enkätföretag. Jag rekomenderar shoppanel mest och ipsos gillar jag. Håll dig ifrån åsiktstorget om du inte gillar att bara få lotter i eltt lotteri som tack. 
    Recensioner skriver jag på flera olika sätt. 1. På uppdrag av företag . Detta för att de vill ha ut info om dem. 2. På uppdrag av Blogvertiser ska man skriva ett blogginlägg och då brukar jag göra en recension istället. 3. På ciao får man några kronor per recension. Kan låta lite men man lär sig snart hur man ska göra för att få bonuspengar.
    Vill vara tydlig med att du blir inte stenrik på nått av dessa (alldeles för många vill ha mycket pengar snabbt...) men samantaget blir det ju lite. Gäller bara att hitta vad man är mest intresserad av. Fråga gärna för det här är min STORA hobby.

Ps: Mystershopper är bra betalt också.

Svar på tråden Tjäna extra pengar hemifrån, Hur?