• lollo01

så frktansvärt trött på alla omogna killar!!!

Jag är en tjej (13 år) som är så fruktansvärt trött på alla omogna killar i skolan. De skojar taskigt och använder äldigt fula ord. Till och med när man gett komplimanger så fortsätter de med sitt löjliga beteende...

kommer de växa i från den här omogenheten?? 

• Svar på tråden så frktansvärt trött på alla omogna killar!!!
  • Trivelina73

*tröstar* Tyvärr växer de inte till så värst med åren.. Kan ju bli någon skilland efter 25, men ärligt det är inte så värst mycket.

• Livelovelearn

Det är nog väldigt olika från person till person. Sedan får du även tänka på att tjejer ofta mognar betydligt tidigare än killar, av rent biologiska skäl.

Jag kan iofs tänka mig att det finns väldigt många omogna 13-åriga tjejer på din skola också...    

• KalleKn

Nej, killar växer inte ifrån det. Det är ett sätt för dom att få uppmärksamhet. Det bästa sättet är att inte bry dig om dom öht. Får dom en reaktion så har dom lyckats och det är hela grejen med deras beteende.

• LillaTanten

Så tråkigt för dig att behöva ha det så!

Och det är väldigt tråkigt om de vuxna runt om kring dig inte bryr sig, kanske säger att "det är så killar är" för så SKA de inte vara. Man ska inte behöva höra elakheter och fula ord, varken i skolan eller på fritiden!

Prata med din mentor, med skolkurator eller någon annan vuxen i skolan som du känner dig trygg med så att de vuxna kan ta tag i att lära de här killarna hur man ska uppföra sig tillsammans med andra.

Lycka till!

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Lasis

Nej, de kommer inte att växa ifrån det. Det handlar oftast om humor och har inget med mognad att göra.

Förhoppningsvis kommer du dock att sluta med att vara så lillgammal. Jag minns att jag störde mig på det beteendet när jag var 13 år och jag stör mig på det än idag (nu är jag 28 år). Det finns inget som är så störande som 13-åringar som tror att de är vuxna och tycker att andra i samma ålder skall växa upp.

• Farsa på stan

En del växer ifrån det, andra inte. Det handlar inte om humor utan om mognad. De är små narcissister som desperat klänger sig fast vid sin barnroll för att de är rädda för att inte kunna räcka till i vuxenvärlden. De beter sig som idioter för att de vill "visa vem som bestämmer" och få uppmärksamhet och billiga skratt från sina vänner.
    Finns det inga snälla killar i skolan? Ge dem komplimanger istället för att ödsla tid på retstickorna. Då kanske de sistnämnda ser hur man ska vara för att få uppmärksamhet från tjejerna. 

Svar på tråden så frktansvärt trött på alla omogna killar!!!