• mace77

nån mer med förkyld bebis?

Vår dotter på 3 mån är jätteförkyld kan vara RS men som tur är så kan hon hosta upp slemmet bra och vi suger ut en del slem ur näsan, eftersom hon ändå äter som vanligt så är det ingen fara har de sagt på barnmott. Nån mer som har sjuk liten bebis? Som tur är sover hon ganska bra ändå på natten men hostar i sömnen och därför ligger man ju på helspänn, man kan ju inte låta bli att lyssna efter andetagen, hon hade feber inatt men det gick ner sen. Vår stora kille är också sjuk så vi firar nyår med koksalt i högsta hugg och nyponsoppa...

• Svar på tråden nån mer med förkyld bebis?
  • Hattifnattentanten

Vi har en niomånaders med envis förkylning. Han äter och är pigg men så snorig.

• twentyone

Min 5 veckoes har varit förkyld sen hon var 2 veckor nu...det vill inte ge med sig.
    Ger henne Renässans i spraflaska, hade droppar först men tycker det är mer fräs i denna. Suger också med en såndärn "Närsfrida". Hon har ingen feber så det är nog inte RS.
    Hoppas hon blir frisk snart, det är jobbigt med förkylningar.

• SaraMara

Lilla Lova är förkyld, snorig och hon har feber. 38.8 i morse... Stackars bebis...

• Delfinen85

Min son på 7 veckor är snorig,hostar och slemig, ingen feber, äter bra och skrattar och jollrar som vanligt.

• Eva Marie

min 4 månaders har varit förkyld sen i torsdags.Täppt,snorig,hosta.Väldigt trött.Försökte köpa en så´n där nässug på apoteket men dom rekomenderade den inte längre.Varför vet jag inte.Skulle va bra att ha!

• minimamma12

Min dotter har haft feber och hosta i flera dagar....Är glad om hon äter något alls men hon skrattar och leker som vanligt. Hoppas det går över snart.

• Nisen

Min tvååring har hostat och kräkts slem i en vecka, nu är han lite bättre.
    Min 5 månaders är dålig nu, hostar och har segt slem. Feber på kvällen , men annars pigg och glad.
    Syrran ligger på sjukhuset med sina tvillingar. Dem har RS, sond matas, får syrgas och så suger dem slem ur dem.
    Det går visst mycket skit nu!

• SaraMara

Eva Marie: Snorsug är ju så bra! Undrar varför???

• barnglad

min 6 veckors är oxå förkyld. Har nästan varit det sen hon var 2-3 veckor. Börjar bli lite värre men hon äter o är glad o klarar av slemmet själv. ingen feber. Orkar verkligen inte med det längre. Hennes mormor o farmor tycker inte att hon är förkyld, för hon låter inte alls det när hon är hos dem. Visst är det konstigt. Har även fått utslag men tror att det är något jag har ätit. Har nog ätit lite väl mycket choklad o julmust under veckan.

• beebislängtan

Min 4-mån kille e förkyld o hostig. fått hostmedicin. Är inte RS i alla fall, dåhan e pigg, glad, ingen feber o äter med god aptit men jobbigt är det!

• Nisen

Jag hörde föru att man inte ska använda näs sug föratt barnet ska lära sig att snyta sig och få bort snoret själv. Men jag använder en.

• Hattifnattentanten

Om man använder en Näs-frida och suger för hårt kan man skada barnets lungor så man ska använda den försiktigt. Det har hänt att spädbarn har fått skador för att föräldrarna inte tänkt på att barnet inte har samma lungkapacitet som en vuxen, det är samma sak om man måste ge konstgjord andning att man måste tänka på att det är en spädis man har att göra med.

• Svimpe

Vår niomånaders var mycket förkyld innan jul, var väldigt snorig. Vi sprutade renässans näsdroppar (pipetter), vi fick tipset om att spruta in det från en barnläkare. Sen sög vi lite försiktigt med en nässug(jag tar det väldigt nätt och försiktigt för att inte skada slemhinnan i näsan)och hade böcker under sängbenen så att huvudändan var lite högre.
    Nu mår han bra.

• Mian76

Min 3 veckors är snorig och hostig, använder renässans och näs fridan men tycker inte att det hjälper något vidare, ingen lek att äta när näsan är så täpp...

Svar på tråden nån mer med förkyld bebis?