• jönköpingstjej

angående dopljus

Hejsan jag undrar om det är någon dom vet om man kan köpa ljusstaken till dop ljuset ?fö jag råkade tappa min sons ljus så allt gick sönder.

• Svar på tråden angående dopljus
  • Mama69

Hör av  dig till din församling så kan du säkert få en ny alt. köpa en billigt från dem.

• jönköpingstjej

Ok tack för svaret Någon Annas som ha nått

• jönköpingstjej

Ska man ringa till den kyrkan el församling som min son är döpt i eller röker det att ta den församling som vi till hör

• Pedalen

När vi döpte sonen (i Jönköping för övrigt!) så uppmanade prästen oss under dopakten att tända ljuset ofta, och att komma till kyrkan och hämta ett nytt när det gamla brunnit ut. Så min gissning är att du kan höra av dig till den församlingen ni tillhör och be att få hämta ett nytt.

• Nina88

Ring församlingen där han är döpt, då får du nytt me en gång !! Ja vs också lika klantig ;))

• MammaTillDomFinaste

du kan nog höra av dej till den ni tillhör. dom sa ju att man kan höra av sej när ljuset brunnit ner för ett nytt, så tror inte de är nå problem.

• jönköpingstjej

Ok då få jag ta å göra det

• Fija m 2 pojkar

Jag hoppas att du får ett nytt ljus och en ny dopljusstake oavsett vilken församling du ringer till!

/ Skånepräst

• arkeologitjejen

Hoppas också att du får ett nytt, men jag skulle nog ringa församlingen som barnet var döpt i. Vi har nämligen döpt våra barn i två olika församlingar inom Stockholms stift och fått olika ljusstakar. Alltså, den ena är i gjutjärn och rätt stor, den andra är i porslin, liten och blå. Väldigt stor skillnad på utseende alltså, men dopljusen är desamma.

Linnea 080310 & Elisabeth 100922
Svar på tråden angående dopljus