• LadyLi

2 1/2åring som nobbar sin pappa..

Har hamnat i en knipa med våran 2,1/2 åring som ständigt nobbar hennes pappa. Så fort hann ens visar sig så skriker hon och vill knappt kännas vid honom.Han blir som ett störande moment när Han kommer hem från jobbet .Jag själv är mammaledig med våran tremånaders och sambon jobbar 7-16. 21/2åringen går hos dagmamma mellan 9-15. Jag både hämtar och lämnar förutom på fredag då pappa hämtar. ...men nu har vi liksom kört fast..det enda pappa duger till är läggningen. Någon som känner igen det här och vill komma med tips. Pappa börjar bli mer och mer ledsen och arg såklart. Hon har varit mammig i perioder..men nu duger alla förutom pappa..

• Svar på tråden 2 1/2åring som nobbar sin pappa..
  • LadyLi

Ingen???!! Ikväll ska pappan testa med att ignorera henne och låta henne komma till honom om hon vill något...får se om det funkar..

• Girlinthecity

Går hon hos dagmamman varje dag? Kanske behöver hon mer tid hemma tillsammans med familjen, inte bara pappan. Kommer hon hem kl 15 och pappan kl 16 så är väl egentid med mamma hårdvaluta kanske? Hon behöver nog egentid både med mamma och pappa. Funkar det att han tar läggningarna så ta vara på det! Gör den tiden till "deras" tid och utnyttja den till max.

• Flickan och kråkan

Jag tycker att det låter som en 2½-åring, som för tillfället har ett stort behov av sin närmaste anknytningsperson. Det handlar inte om att välja bort utan att i en orolig tid ha extra behov av den person som hon har starkast anknytning till. Det är en väldig skillnad. Hon har nyligen blivit storasyster.....det är ju ingen liten händelse i en 2½-årings liv.

• LadyLi

Ok..nu har vi löst problemet ..Igår sov hon middag för första gången på ett tag och nu kände vi genast igen vår lilla tjej som var glad när hon kom hem och även glad när pappa kom hem..:)

Svar på tråden 2 1/2åring som nobbar sin pappa..