• Silee

Kasslersås som på skolan? Recept?

Jag är så sugen på den där kasslersåsen som serverades med ris på skolan, den var rosa/röd och var hur god som helst! Några recept?
    Nu vill ha helst inte ha kassler i min sås, så tips på något annat gott man kan ha i?

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Svar på tråden Kasslersås som på skolan? Recept?
  • Lena Miranda

Joo de är nog bara så att du inte ser de på bilden.. du menar ungnsgaratinerad kassler? Då är de isf bara chilisås och grädde... och salt och peppar.. med gratinerad ost uppepå.. och annanasen är ju en smaksak de måste man inte ha mängden sås bestämmer du ju själv.. själv är jag en riktigt såsoman och gillar mycke sås..

• Silee
    Lena Miranda skrev 2011-10-27 00:02:40 följande:
    Joo de är nog bara så att du inte ser de på bilden.. du menar ungnsgaratinerad kassler? Då är de isf bara chilisås och grädde... och salt och peppar.. med gratinerad ost uppepå.. och annanasen är ju en smaksak de måste man inte ha mängden sås bestämmer du ju själv.. själv är jag en riktigt såsoman och gillar mycke sås..
    jaa, chilisås var det säkert!
    hur gör man det ? Tungan ute
  • Silee
    Silee skrev 2011-10-27 14:40:50 följande:
    jaa, chilisås var det säkert!
    hur gör man det ? Tungan ute
    eller menade du chlisås som man köper på flaska?
  • Jennywise

Vi äter inte kött, så brukar göra en variant med vegobacon, champinjoner, skivad tomat och ananasbitar, och så grädde, chilisås, en buljongtärning, salt och vitpeppar. Är riktigt gott att krydda med en skvätt curry efteråt också!

• Silee
    Jennywise skrev 2011-10-27 15:07:54 följande:
    Vi äter inte kött, så brukar göra en variant med vegobacon, champinjoner, skivad tomat och ananasbitar, och så grädde, chilisås, en buljongtärning, salt och vitpeppar. Är riktigt gott att krydda med en skvätt curry efteråt också!
    muums, det ska jag testa!
    tack !
  • Silee
    Jennywise skrev 2011-10-27 15:07:54 följande:
    öhm, jusste, jag är inget proffs på att laga mat, så hur mycket bör man ha av chilisåsen och grädde ungefär?
  • Jennywise

Vi kör 3-4 dl grädde och lika mycket chilisås, men så gillar vi chilisås också.;) Vill man inte ha så stark chilismak så räcker det nog med typ 2 dl. Lycka till! Det är vansinnigt gott!

• Silee
    Jennywise skrev 2011-10-27 15:31:42 följande:
    Vi kör 3-4 dl grädde och lika mycket chilisås, men så gillar vi chilisås också.;) Vill man inte ha så stark chilismak så räcker det nog med typ 2 dl. Lycka till! Det är vansinnigt gott!
    tacktacktack!
Svar på tråden Kasslersås som på skolan? Recept?