• Ziloda

Hur gör man en spotifylista offline?

Hej mina vänner! Glad

Jag behöver göra en spotify-spellista tillgänglig offline för nu i helgen. Det är nämligen reunion m min gamla skolklass, o jag har fått äran att fixa en schysst spellista för kvällen.  Tungan ute

Jag har inte Premium (lyssnar inte så mkt på spotify o störs därmed ej av begränsningarna som det innebär att inte ha premium), men eftersom jag ganska nyss har införskaffat en ny mobil hade jag tänkt ladda upp App'en Spotify i min mobil o därmed erhålla 48h gratis premium.

Hur ska jag gå tillväga för att göra min spellista tillgänglig för eventuellt offline-läge? Kan jag förbereda detta innan på min dator, eller kan jag göra det först när app'en är fixad på mobilen? 
    Och hur gör jag då isf?

TACK så mkt på förhand för er hjälp!!  Solig

• Svar på tråden Hur gör man en spotifylista offline?
  • Sweet life

DU kan göra listan nu, men kan inte göra den available offline förens du har premium...

• Ziloda

Okey. Då får jag göra det imorn fredag då jag ska fixa premiumkontot.
    Hur går jag tillväga då? Räcker m att jag bara klickar på listan o väljer "avaliable offline" (stavning?)? Eller är det nåt mer man ska göra sen? Har hört att den ska ladda ner varje låt o att det kan ta superlång tid... om mobilen nu ska ladda ner listan, hur gör jag det? Obestämd 

• Sweet life
    Ziloda skrev 2011-10-27 09:05:52 följande:
    Okey. Då får jag göra det imorn fredag då jag ska fixa premiumkontot.
    Hur går jag tillväga då? Räcker m att jag bara klickar på listan o väljer "avaliable offline" (stavning?)? Eller är det nåt mer man ska göra sen? Har hört att den ska ladda ner varje låt o att det kan ta superlång tid... om mobilen nu ska ladda ner listan, hur gör jag det? Obestämd 
    Ja, sen måste du vänta tills låtarna synkat färdigt. Först då kan du spela dem offline. Ska du spela dem från telefonen måste du även göra dem redo i telefonappen...
  • Ziloda

Okey, så om jag fattat det hela rätt (är väldigt oteknisk av mig Flörtmen vill lära mig) så när jag trycker på "Avaliable offline" så sätts synkningen igång automatiskt?

• Sweet life
    Ziloda skrev 2011-10-27 09:12:22 följande:
    Okey, så om jag fattat det hela rätt (är väldigt oteknisk av mig Flörtmen vill lära mig) så när jag trycker på "Avaliable offline" så sätts synkningen igång automatiskt?
    Ja, det ska den göra..
  • inze
    Ziloda skrev 2011-10-27 09:12:22 följande:
    Ska du ha listan på telefonen kan det ju vara bra att synca via wifi (trådlöst nätverk). Brukar ju oftast vara snabbare än via mobilnätet + att du slipper slösa på datamängden om du har den begränsad på något sätt.

När du har Premium och Spotify på telefonen gå in under inställningarna och kolla hur det ser ut ang Offline mode och hur det ska syncas.
  • inze

Du kan se om du har dem "nerladdade" för offline mode på telefonen genom att de får en grön plupp ( med en nerpil i).

Svar på tråden Hur gör man en spotifylista offline?