• Fru November

PCOs och ont i magen

Kan det ha något samband,

• Svar på tråden PCOs och ont i magen
  • Förskollärare

Har själv PCOS men vet inte om det är vanligare med magont. Ägglossningssmärta kan det ju inte bli så ofta, tyvärr, men någon gång kan den ju komma.

• Fru November

Jag har äl ont, och mensont varvat med varann hela tiden, så jobbigt att ha ont i magen jämt

• Molnet

Sådär har jag också i perioder. Ibland kan jag ha mens/äl-ont i en hel månad!

Jag var hos gyn för en månad sen och på vul:et såg det ut som att min kropp "försökte" få till en ägglossning men äggen hade inte riktigt mognat ordentligt än såsom det ska vara under en ägglossning.
    Min gissning är att kroppen ställer in sig på och eventuellt försöker skapa en ägglossning men inte riktigt "orkar" eller får till det. Och så mitt i allt får man mens också som bidrar till smärtor. Jag kan ha ont och ha ömma och spända bröst i typ två veckor innan jag får mens.

• Emma 84

Jag har oxå ont i magen och jag frågade min läkare om det kunde bero på pco-s och han trodde inte att det gjorde det i mitt fall. Det känns oxå som om jag har ägglossning och mensvärk om vartannat. Det är verkligen jobbigt. Var på vårdcentralen idag imed mitt magont och jag mår illa oxå, är väldigt trött, huvudvärk var dag. Jag har ju innan haft början till magsår så nu fick jag utskrivit medicin för illamåendet och en som ska hindra att jag får sura uppstötningar. Så nu ska jag göra gastroskopi och se. Min bröst kan oxå ömma innan mens och även efter.

Kram

• MBP

PCOS are har ofta förstorade äggstockar och det kan orsaka smärta helt enkelt pga att det blir trångt. VIdare har PCOS are en benägenhet att utveckla cystor (ofarliga) som även de kan göra väldigt ont.

För att veta måste du kolla dig

Svar på tråden PCOs och ont i magen