• Jackie85

Behöver veta ALLT om Nol :)

Skall flytta till Nol (Ale kommun) här ganska snart och skulle vilja veta ALLT som finns att veta.

Vart finns promenadstråk (är det säkert att promenera där på kvällen)?
    Vilka Dagis är bäst?
    Vilka områden skall man hålla sig undan ifrån?
    Hur är deras Life träningsanläggning? Hur fungerar det med barnpassningens som de erbjuder?
    Vart badar man på sommaren?
    Hur lång tid tar det att åka in till Göteborg i morgonrusningen?
    Vart ligger närmsta badhus?
    Behöver man ha bilen i garage eller är det allmänt lite skadegörelse?

Som ni förstår vill jag verkligen veta ALLT :)

• Svar på tråden Behöver veta ALLT om Nol :)
  • Jackie85

Finns det INGEN som bor i Nol som kan svara på frågorna? Hade verkligen vart jätteuppskattat...

• Kristinma

Hej Jackie!
    Hur har det gått för dig/er i Nol?
    Jag ser att tråden är ganska gammal men det skulle vara kul att höra din upplevelse av området.
    Vi flyttade nämligen till Nödinge i slutet på förra året och hade samma frågor som du, men lyckades inte hitta några svar.
    Skulle vara roligt att höra hur ni trivs och vad ni eventuellt saknar.

mvh
    Maya

• Jackie85

Hej :) Jo det har gått riktigt bra, vi trivs kanon. Man kan promenera ute på kvällarna då det är väldigt lugnt, det finns fina promenadstråk att gå och vimmersjön i Nödinge är jättetrevlig att ta ett kvällsdopp i :) Ale Torg med all shopping ligger nära och snart öppnar ju även Älvängens shoppingtorg samt pendeln in till Göteborg så det känns som ett kanonläge. Är supernöjd med området...ni då? Trivs ni, var det som ni hade tänkt er?

• Kristinma

Ojojoj nu var det längesen jag var inne på sidan ser jag Skrattande

Jo vi trivs bra, särskilt nu med nya pendeln, ett riktigt lyft! Har du hunnit prova?

Det jag kan sakna är lite större lekplatser i närheten. Förskolorna har ju sina gårdar och så finns det en lekplats en bit härifrån men annars är det lite glest kan jag tycka. Och en bio hade inte suttit fel men annars finns inte mycket att klaga på.

Jag tror att området kommer att blomstra nu med den nya pendeln och att kommunen verkar satsa mer på trivseln så det känns positivt.

Svar på tråden Behöver veta ALLT om Nol :)