Unga Mödrar (Danmark)
Har följt denna serie om Unga mödrar i Danmark en tid och måste säga detta program gör mig upprörd flera gånger, alltid någon gång under ett avsnitt!
Senast igår visades ett avsnitt om ett par (21 år gamla, notera!) Båda röker och dricker cola för säkert flera tusen i månaden, men iallfall, dom har ett tvilling par under sex månader. Den ena är väldigt sjuk och skriker och vad gör föräldrarna? JO, dom lämnar BÅDA tvillingarna framför TVn i vardagsrummet båda skrikandes, går ut på balkongen och STÄNGER dörren och sätter sig med sina jävla cigg??!! För det första, ett barn under 6 månader vid TVN? För det andra, båda skriker och ingen av föräldrarna agerar?! Dom hade tydligen fått sova väääldigt lite på natten enligt morsan där, men va fan, ingen små barns förälder sover väl en hel natt, ytterst ovanligt måste jag säga. Gjorde iaf inte jag och inte fan lämnar jag mitt barn endast ett halvår framför TVN och stänger dörren för att röka på balkongen?
Sen finns flera exempel på tjejer som inte ens VET vem pappan är till deras barn och skiter fullständigt i det också. Tjejer som inte har någon utbildning och inte planerar att skaffa någon heller och lever på SOC och köper upp pengarna på cigg, cola och annat onödigt skit. Sen finns ju dom dom väljer röka i samma rum och nästan i ansiktet på ungen i denna serie. Jag menar, varför visa detta program ens, visar ju bara tydligt på hur omogna dom är för att ha barn och inte lyfter fram och stöttar och visar en bra sida av dom yngre föräldrarna!
Vad tycker ni om denna serie, någon som sett?