• anezka

Recept på Barnvänlig kycklinggryta

Nå där ute som har ett recept på barnvänlig kycklinggryta mina barn är ganska kräsna när det gäller grytor mm

Älskar mina 4 barn över allt annat och hoppas på en liten till.
  • Svar på tråden Recept på Barnvänlig kycklinggryta
  • Luullis

Mina barn älskar min kycklinggryta:
    Kyckling, röd paprika, lök, kryddor efter smak, creme fraiche eller grädde, ädelost.

Stek kyckling paprika och lök och blanda sen i resten i en gryta. Serveras med ris. Det får en ostig smak men smakar inte ädelost(som jag absolut inte kan äta bara så där) 

• anezka

Tack ska testa din Lullis

Älskar mina 4 barn över allt annat och hoppas på en liten till.
  • smöla

Stek kycklingen med curry och lite vitlök, pudra över lite mjöl och häll på grädde och vatten.
    Tillsätt en hönsbuljong. Smaka av med salt o peppar.
    Sen har du lite skålar med majs, bananer,lök, oliver,nötter ananas mm Så får var och en plocka själv tillbehör.
    Koka basmatiris sen tar du snapsglas och blöter i vatten och fyller med ris och vänder upp och ner på tallriken som små torn.
    Det funkar även att låta bananen koka med i grytan.

Flygande jacob brukar alla barn vara glada i. 
    Sen mangochutney och grädde, kyckling salt och peppar, kan vara gott. 

• Kallemero79

Smöla, dina recept lät som de jag skulle skriva:) Den översta kallar vi Djungelkyckling, Flygande Jacob bara älskar sonen, och sedan chutney gratinerad kyckling.

• smöla
    Kallemero79 skrev 2011-10-28 16:54:28 följande:
    Smöla, dina recept lät som de jag skulle skriva:) Den översta kallar vi Djungelkyckling, Flygande Jacob bara älskar sonen, och sedan chutney gratinerad kyckling.
    HahaGlad ja" barnen" älskar den maten!
Svar på tråden Recept på Barnvänlig kycklinggryta