• fiiaann

Föda barn på förlossningen i sundsvall??!

Någon som fött barn på förlossningen i sundsvall? vad tycker ni, Hiss eller diss?
    Varit mycket skriverier i tidnigar mm... men hur är det i verkligheten?

• Svar på tråden Föda barn på förlossningen i sundsvall??!
  • Jema86

Undrar samma sak, väntar andra barnet (född i Göteborg) och känner mig kluven pga. alla skriverier om Sundsvalls Sjukhus.

• Lenast

Undrar samma jag... Hört mycket tok så det skulle vara bra med lite + med... Vill helst åka någon annanstans men det lär nog bli här hemma. 

• Jema86

Jag skulle nog kunna tänka mig ett besök där och känna av lite, annars drar jag mig inte för att föda någon annanstans trots att det kan bli lite bökigt..

• Lenast

Ska dit på studiebesök den 16/ 11 ( tror jag det  var)

• Jema86

Okej, uppdatera gärna här sen vad du tyckte.

• lella77

Tyvärr så är informationen i aulan på sjukhuset, man får inte titta på förlossningen.

Har fött i de gamla lokalerna och var nöjd och nu kommer 2:an i december.

• Lenast

Ähhh vad talanglöst att man inte får kolla, det fick man ju på den gamla( för 12 år sedan ) !

2an kommer oxå i december men det första för maken, ingen föräldraträff har vi blivit erbjuden men skulle nog tackat nej i vilket fall som helst så det är infon i Aulan som gäller för oss...

• EmmaKristina

Jag hade inte valt att föda där. Jag vet att min mamma födde där och att min bror nyligen fick sitt barn där, själv bor jag inte i Sundsvall längre så jag behöver inte fundera i de banorna, men vet att både mamma och bror är ganska missnöjda med Sundsvalls sjukhus över huvud taget (som sägs vara ett av de sämsta i Sverige). Sedan får man bara vara kvar i 6 timmar efter förlossningen (om man har haft en komplikationsfri förlossning), om man inte betalar för att få vara kvar på deras "vårdhotell"... Tycker det är sjukt! Vet inte hur det fungerar i övriga Sverige heller (än), men jag vet i alla fall vad de sagt :)

Svar på tråden Föda barn på förlossningen i sundsvall??!