• spöke

Bortglömda flicknamn på A - vilket gillar du bäst?

Första omröstningen i min nya namntrådserie Bortglömda namn. Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda flickor per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag.

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst.

Nyfiket Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 17:21
    Bortglömda pojknamn på A: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61782305.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda flicknamn på A - vilket gillar du bäst?
  • EvelinasSyster

Axelina, det är ju sjukt snyggt Alla kallade mig för Axelina när jag var liten för att jag jämt ville ligga på axeln på alla, bara då jag var nöjd. Synd att jag redan hade ett namn, hade ju varit coolt att heta Axelina

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • MrsMurphy

Jag tycker om Aina, det namnet har jag funderat på som ett alternativ om man skulle bli på smällen igen.

Även Anja tycker jag är väldigt fint, men fanns inte med. 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • spöke
    MrsMurphy skrev 2011-10-27 15:21:37 följande:
    Jag tycker om Aina, det namnet har jag funderat på som ett alternativ om man skulle bli på smällen igen.

Även Anja tycker jag är väldigt fint, men fanns inte med. 
    Anja fick nästan vara med på listan... men var liiite för populärt för att få vara med - runt 30 per år istället för 20.
  • MrsMurphy
    spöke skrev 2011-10-27 15:24:47 följande:
    Anja fick nästan vara med på listan... men var liiite för populärt för att få vara med - runt 30 per år istället för 20.
    Attans då, läste inte ts riktigt innan jag skrev... *visslar falskt*
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • spöke
    EvelinasSyster skrev 2011-10-27 15:18:23 följande:
    Axelina, det är ju sjukt snyggt Alla kallade mig för Axelina när jag var liten för att jag jämt ville ligga på axeln på alla, bara då jag var nöjd. Synd att jag redan hade ett namn, hade ju varit coolt att heta Axelina
  • Jag är bara jag

Kan ge dig två till: Alette och Armida. Har jobbat med en tant som hette Alette och hon är den enda jag träffat på med det namnet och hade en släktning som hette Armida. Hennes syster hette Valdine så där har vi ett till bortglömt namn.
    Ska du ta hela alfabetet eller!?

• spöke
    Jag är bara jag skrev 2011-10-27 16:02:41 följande:
    Kan ge dig två till: Alette och Armida. Har jobbat med en tant som hette Alette och hon är den enda jag träffat på med det namnet och hade en släktning som hette Armida. Hennes syster hette Valdine så där har vi ett till bortglömt namn.
    Ska du ta hela alfabetet eller!?
    Tack tack!

Ja, så småningom. Det tar en stund att få ihop namnen till varje omröstning. Just nu jobbar jag på pojknamn på A.
  • Jag är bara jag
    spöke skrev 2011-10-27 16:11:06 följande:
    Tack tack!

Ja, så småningom. Det tar en stund att få ihop namnen till varje omröstning. Just nu jobbar jag på pojknamn på A.
    Då ser jag fram emot varje omröstning då! Glad Undrar om du får in alla knepiga släktnamn jag har i släkten... Flört
Svar på tråden Bortglömda flicknamn på A - vilket gillar du bäst?