• Anonym (nyfiken)

Själsfrände? Definiera vår relation!

Jag har en fruktansvärt stark kemi tillsammans med mitt ex. Både intellektuellt och fysiskt. Detta har hållt i sig sedan vårat uppbrott för många år sedan.

Vi fungerar inte i ett seriöst förhållande men spenderar all ledig tid ihop. När vi umgås försvinner tid, rum och ja, hela omvärlden. Han är min trygghet, mitt stöd och min bästa vän genom allt. När inte någon av oss är i ett förhållande dras vi till varandra som magneter. Vi älskar varandra till döddagar.   

Vi försöker hitta ett ord, en definition, på vår relation men har inte lyckats än. Som kunskapssökande människor driver det oss lite till vansinne, haha.

Är det detta som kallas själsfrände? Har någon av er känt något liknande?

• Svar på tråden Själsfrände? Definiera vår relation!
  • Anonym

varför funkar ni inte tillsammans då?

• Anonym

Men alltså! Sin tvillingsjäl ska man väl funka med på alla plan?

• giftgrodan

om ni spenderar all ledig tid tillsammans, vad är det som inte funkar med att ha ett förhållande?

• Anonym (nyfiken)

Anledningen till att vi inte fungerar är att vi kan driva varandra till vansinne, då vi egentligen är väldigt olika. Kan hända att vi skulle kunna hitta en bra balans, men inte än. Samtidigt har vi väldigt lika moral och värderingar.

• cpOFFER

Exakt sådär är det för mig och min sambo, men efter ett par års helvete har vi lyckats hitta något man kan kalla balans och det gör alla dagar tillsammans som i eufori. När vi bråkar går hela världen under och jag kan svära på att det är slutet. Tack och lov bråkar vi knappt längre då vi båda blir förkrossade av det. Jag fungerar inte på en vecka efteråt. Men allt annat är han och jag, passion, åtrå, omtänksamhet, oändlig kärlek och förståelse. Jag tror på själsfrände. Aldrig i hela mitt liv kommer det vara annat än han och jag tillsammans.

• Anonym (nyfiken)

Tack för era svar! Kanskr är det så det är?

Moppepojke skrev 2011-10-28 14:14:39 följande:
    Exakt sådär är det för mig och min sambo, men efter ett par års helvete har vi lyckats hitta något man kan kalla balans och det gör alla dagar tillsammans som i eufori. När vi bråkar går hela världen under och jag kan svära på att det är slutet. Tack och lov bråkar vi knappt längre då vi båda blir förkrossade av det. Jag fungerar inte på en vecka efteråt. Men allt annat är han och jag, passion, åtrå, omtänksamhet, oändlig kärlek och förståelse. Jag tror på själsfrände. Aldrig i hela mitt liv kommer det vara annat än han och jag tillsammans.

Vad fint det låter, ändå! Vad glad jag blir för eran skull! 

Jag kan verkligen känna igen mig i det där. Allting är svart eller vit, det finns ingen gråskala. Jag hoppas att vi också hittar den balansen till slut. 

Svar på tråden Själsfrände? Definiera vår relation!