åt oklart ris??
Har just ätit ris som inte var helt klart och sambon skrämmer mig att magen kan explodera? Är det så , hjälp???
Har just ätit ris som inte var helt klart och sambon skrämmer mig att magen kan explodera? Är det så , hjälp???
nejså är det inte
Om du har 70 grader (om jag minns rätt nu) i din mage finns den risken ja, annars inte
Jag tror inte att det är så farligt, lite magknip kan du kanske räkna med men även om riset sväller något i magen så är ju magsäcken ganska töjbar.
Vet du med dig att det finns något du kan äta eller drick som sätter lite fart på magen så är det väl inte fel, så att riset passerar ut, för att slippa magknip.
Vet att man säger att magen exploderar på småfåglar om de äter rått ris men ... det är ju en viss skillnad på människor och småfåglar!
jag har ätit oklart ris många gånger aldrig har min mage sprängts
Nej! Jag lovar det kommer INTE att explodera. Det kommer inte att hända någonting alls. Inte ens om du äter riset helt okokt händer det något.
Jo fy fan det är livsfarligt! Ris som kokat mindre än 8min minuter exploderar med en kraft på exakt 2567MPa om det intas oralt.
det var jag som åt och det blev en del, usch. Min son fick i sig nån sked, men det var väldigt lite, han är 3 år
Vad jag vet så är inte ris explosivt. Och det har väl expanderat en del redan om du kokat det något eller? Då expanderar det ju inte så mycket mer efter det. Sen, som någon skrev måste det nog vara högre temp. Med gröt däremot är det värre tror jag, havregryn växer i lägre temp, men är inte säker..