• Anonym (lyxfällan)

Blancolån krediter. Hur mycket lån har ni?

Sitter och tittar på lyxfällan och förvånas över att folk kan köpa så mycket prylar för pengar de inte har. 800000 i skuld och inte äga nått i princip. Undrar hur man tänker (eller inte). Så jag undrar hur mycket skulder har ni i krediter etc.

• Svar på tråden Blancolån krediter. Hur mycket lån har ni?
  • MadameC

Inte en enda kredit.
    Och än mer förstår jag att man inte ska ha det när jag ser Lyxfällan.

• Butterscotch

Ingenting. Förutom bolån då, men jag gissar att det inte var såna krediter som avsågs.

• Anonym

Vi har 1.4 miljon i bolån och 148000 i studielån.

• Anonym

nästan 200 000 studielån+4000 kr på avbetalning utan ränta.

• Mynta

Billån (som alldeles snart är avbetalt) samt studielån på både mig och sambon är det enda. Skulle absolut inte låna till lyx och konsumtion, vansinne.

• Anonym (lyxfällan)

Bolån är ju inget konstigt, men att ta lån för ren lyxkonsumtion, reser etc. Jag fattar inte. Hade varit intressant om någon som gjort detta vill svara i tråden också. Hur har ni tagit er ur det? Eller är ni fortfarande fast i köphysterin s.a.s? Jag vill inte klanka ner på någon, jag är bara nyfiken.

• Anonym

Vi har ca 20000 i blanco lån.
    Vi hade inte så mycket till väl än att lämna in och laga våran bil eller att köpa en ny. Vi är i behov av bilen dagligen för att min make ska kunna ta sig till och från jobbet. Och när det hända hade vi inga 30 tusen att tillgå så tyvärr fick det bli ett lån. 

• Nyfiken gul

problemet med såna här människor är väl att många inte inser/förstår att det är lån det handlar om utan tycker väl att ett Haléns-konto här och ett IKEA-kort där faktiskt inte är så farligt och man använder det ju inte så ofta.... (tycker man själv alltså och inser inte att det är räddningsplankan varje månad för att det ska gå ihop ) 

att man sen dessutom sitter och betalar skiten varje månad går inte in eftersom man på nåt sätt tycker att det kostar inget så länge man inte "handlar".

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Susanne905

Att låna till resor, elektronik, smycken och annan konsumtion är inte mer än lovligt korkat, inte minst när man sedan står och grinar i tv och tycker synd om sig själv och förvånat undrar vad som hände? Dags att koppla på hjärnan lite kanske?

Svar på tråden Blancolån krediter. Hur mycket lån har ni?