• Alvi

Hur skulle ni ha gjort?

Ska vi ha dop i december eller januari? Läs nedan.

Jag älskar julpynt och tycker att det ser tomt och tråkigt ut när julen kastas ut (även om jag tycker det är rätt skönt eftersom jag börjar julpynta väldigt tidigt, om typ 1 månad).

Kyrkan jag helst vill ha dopet i är en kyrka jag har varit i på Öppna Förskolan, en mysig, liten kyrka som känns "vardaglig" = bra. Jag är inte det minsta troende utan gör detta enbart för att "det är ju traditioooooon" enligt släkten.... Drömmer

Antingen dop i december, vilket innebär ett mysigt julpyntat hus men en kyrka som inte tilltalar mig . Det är stadens "huvudkyrka" eller vad det kan kallas, en stor vit kyrka med ståtligt kyrktorn osv.

Eller dop i januari, i kyrkan jag tycker om, men ett "tomt kalt" hus att hålla dopkalaset i.

Vilket skulle ni välja? Eftersom jag inte är det minsta troende borde inte val av kyrka ha någon betydelse (i allafall inte i jämförelse med plats för fikat), men ändå tycker jag den "förstahandskyrkan" tilltalar mig väldigt mycket.

Rösta, tack! (Med lite tur har dock decemberplatsen redan tingats när jag väl får för mig att ringa tillbaka till pastorsexpeditionen och boka.... Drömmer )

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?
  • eddans mamma

Jag röstar för December.
    Det hade vi för Eddie.
    Inget speciellt med den kyrkan direkt heller förutom att den är liten. Men vi julpiffade den!
    Hade bara levande ljus i hela kyrkan och julmusik.
    Sen hade vi dopet vid 16 då det var mörkt ute. Super mysigt.

Fikat efteråt var också jätte enkelt! Skinkmacka och julmust och glögg!!       

• Trident5678

Jag röstade på januari.

I december har de flesta fullt upp med julförberedelser, glöggpartyn, julfester lite här och var.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Luullis

Januari! Trevligt med någonting annat roligt när det varit jul på tapeten så länge. Folk har ganska fullt upp innan julen också.

• IsDimma

Januari.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • funnybunny84

jag röstade på december!

• kossan
    Rösta, tack! (Med lite tur har dock decemberplatsen redan tingats när jag väl får för mig att ringa tillbaka till pastorsexpeditionen och boka.... Drömmer)

Med tanke på att du skriver detta så har du nog redan bestämt dig för Januari! =)
    Men om jag vore du så skulle jag nog satsa på december just för att som du säger, det är mysigare  stämning i huset! :)
  • HZCEk

januari, är ju bara att piffa till huset ni är i efteråt!

• Alvi

Tack för svaren, och lilla Mira Heidi Eleonora döps i januari!

Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?