Avboka cellprovtagning....
Jag har tappat bort lappen jag fick hem och vill avboka min cellprovtagning. någon som vet hur jag ska göra?
Jag har tappat bort lappen jag fick hem och vill avboka min cellprovtagning. någon som vet hur jag ska göra?
cellprov brukar man ta hos sin vanliga barnmorska/gynmottagning - ring dit helt enkelt.
Det beror kanske på var man bor? På min kallelse står det att man inte behöver avboka utan bara låta bli att dyka upp. Vill man däremot ha en ny tid behöver man höra av sig.
Där jag bor måste man boka tid själv - man får bara en kallelse att det är dags, men själva tiden får man boka själv
Uteblir man från bokad tid får jag pröjsa 100 spänn i nån form av "straffavgift".
Som sagt, barnmorskemottagningen brukar hålla i cellprover.
Men... Om du har haft sex någongång kan du ha smittats med HPV-virus, och då finns risken att så småningom utveckla cancer. De där cellprovtagningarna räddar liv.
tack för alla svar! ska kontakta barnmorskemottagningen där jag bor! på papperet stod en tid jag fått, samt att jag kunde avboka på internet, men minns inget mer....