• ArnaMy

Fler frågor om arbetssansökan. Någon som kan hjälpa mig snälla!!!

Ska jag skriva: Mvh//ArnaMy
    Kan man skriva så eller hur ska jag avsluta ett personligt brev?

Ska jag skriva: Hoppas att höra från er snart.
    Eller liknande?

Så här har jag skrivit om mina intressen:
    På fritiden gillar jag att vara ute i naturen med min familj. Åker gärna slalom, vandrar eller går på tur. Gillar också att träna och motionera på olika sätt. Har ett stort intresse för dans och tränar även Yoga.

Det känns som att så här skriver ALLA. Är det bra, ska jag ta bort eller lägga till något? Låter som om det enda jag gör är att motionera.

Jag är i desperat behov av hjälp. Skriva arbetsansökningar är inte riktigt min grej har jag märkt...

• Svar på tråden Fler frågor om arbetssansökan. Någon som kan hjälpa mig snälla!!!
  • Linda 1978

Så här avslutade jag min senaste ansökan... Vilket sedan ledde till jobb, så så dåligt kan det inte var.

Jag ser fram emot att träffa er för att diskutera vidare.

Mvh

Linda

• Dolphine

Jag tycker det du har skrivit är bra. Eftersom du inleder med "på fritiden..." låter det inte som om det är det enda du gör.

Jag brukar avsluta med att skriva: Jag ser fram emot ett personligt möte så att jag får veta lite mer om er och berätta lite mer om mig.

Med vänliga hälsningar, (utskrivet, ej mvh)

Jag brukar också utgå ifrån varje enskild annons och skriva vad i annonsen som väckte mitt intresse för att jobba just där.

Lycka till!

• Bebbe2006

Skriv att du ser fram emot att få komma på en intervju då du kan få veta mer om företaget och även berätta mer om dig själv.

Tänk på att det inte bara är DU som behöver ett jobb, utan att även DE behöver någon som utför jobbet. Och de skall faktiskt vara tacksamma för att du visar ditt intresse! Kan vara lätt att glömma i dagens samhälle då man säljer ut sig själv till (ibland extremt otacksamma) arbetsgivare. Du har en kompetens, och du vill också veta vad DE kan erbjuda dig om du blir anställd. Elller hur? Ha alltid detta i baktanken när du söker jobb, så skall du se att du gör ett jättebra intryck.

Lycka till!

• Smajla

Så här skriver jag : Jag hyser förhoppning om att mina egenskaper och erfarenheter väcker intresse samt berättar gärna mer vid personlig kontakt.

Som någon annan skrev tidigare - skriv ut Med vänlig hälsning - förkorta inte..

Om du känner att stycket om dina intressen inte tillför brevet så mycket så MÅSTE du inte ha med det. En karriärcoach sa till mig att hon anser att det är onödigt och inte relevant eftersom du ändå får frågan på intervjun. Bättre att i så fall skriva ett par, tre rader i cvn istället..

Leta efter nyckelorden i jobbannonsen och använd dig av dem eller synonymer till dem - dvs tryck på det du har erfarenhet och vana av.

• Bebbe2006

Smajla: Tror också att man måste skriva att man är intresserad av att veta mer om företaget, och inte bara att man vill prata om sig själv på en intervju. Det visar dels att man faktiskt är intresserad av företaget, och dels att man vill veta vad man erbjuder sina tjänster till.

Håller med om att stycket om intressen är mindre relevant i längden.

• Smajla

Bebbe - absolut - man måste ju fjäska lite diskret också - på ett snyggt och bra sätt. Inte lätt alla gånger men så får man ju jobba på ett ansökningsbrev för att det ska bli bra också. Så gör jag i alla fall - antar att du också gör det efter vad du skriver..

• Toyya

Mitt tips: Skriv inte MVH utan skriv ut det. Med vänliga hälsningar ser mycket trevligare ut än förkortningen, tycker jag.

• ArnaMy

Tack så mycket! det är kanon med lite tips.

Svar på tråden Fler frågor om arbetssansökan. Någon som kan hjälpa mig snälla!!!