• spöke

Bortglömda pojknamn på D - vilket gillar du bäst?

Då kör vi bortglömda pojknamn på D.  

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda gossar per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda pojknamn på D - vilket gillar du bäst?
  • EvelinasSyster

Oj det var inte lätt... gillade inte nåt av dom tyvärr.. Diego fick min röst dock, enbart för tigern i Ice Age

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Aurinko

Håller med om att det inte var mycket att hänga i julgranen i den här listan, med undantag för Dag som låter både redigt och har en vacker betydelse.

• IsDimma

Många fina med röstar på favoriten Dan

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Superbia

Försökte motstå men rösten föll på Damien.
    Djärv och Dyre är också lite roliga. Vissa namn funkar om man tänker sig det engelska uttalet, men på svenska blir det bara fult, exempelvis Dorian.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • spöke
    viseversa skrev 2011-10-28 11:53:58 följande:
    Oj dom var fula hela bunten.
    Aurinko skrev 2011-10-28 11:55:46 följande:
    Håller med om att det inte var mycket att hänga i julgranen i den här listan, med undantag för Dag som låter både redigt och har en vacker betydelse.
    Hihi, ni är inga D-fans alltså.
  • kela81

nä....gillade nog ingen speciellt mycket.....

***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • aud

Det var jäkligt knivigt att hitta något att rösta på där. Tycker att Duncan, Dorian och Damian är bra på engelska men inte på svenska. Röstade på Duncan.

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • fluu

Dacke fick min röst. Man måste ju vara lite lokalpatriotiskFlört  Andra namn som är okej är Djärv och Dyre. 
    Resten låter inget vidare.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • ViolinaX

Jag röstar på DAG eftersom min dotter har en trevlig lärare som heter så, men det finns inga tänkbara bebisnamn i listan... Glad  

• DenNamnbitne

Dan röstade jag på men några andra var också fina: Dag, Dorian, Domar, Dyggve, Duncan, Desmond mfl

• Mynta
    YokohamaNr2 skrev 2011-10-28 11:31:15 följande:
    Inga var ju direkt fagra tycker jag men Dacke fick min röst, kändes minst 'fult'

Samma här.
Svar på tråden Bortglömda pojknamn på D - vilket gillar du bäst?