När kan man börja julpynta som tidigast?
Som rubriken lyder!
När kan man börja? UTAN att det blir FÖR tidigt.
När börjar ni andra?
Som rubriken lyder!
När kan man börja? UTAN att det blir FÖR tidigt.
När börjar ni andra?
1 december börjar jag!
1a december eller 1a advent
Jag plockar ner grejerna från vinden första advent.
Dock har en av mina grannar redan satt upp en julstjärna i papper i ett av sina fönster. Känns lite tidigt ännu då det inte ens är November.
Jag sätter alltid upp adventsljusstakar, stjärnor, utebelysning osv lördagen innan första advent, men tänder inte förrän på 1 advent
Okej Komiskt nog såg jag någon som hade satt upp ljusstakar för 1 vecka sedan!
Det va kanske lite väl tidigt. Men själv vill jag hinna njuta så länge det bara går, utan att det går till överdrift att tjuvstarta.
1:a advent som absolut tidigast. Jag julpyntar 20:e december (skiljer på julpynt och adventspynt) Sedan ska allt vara borta tjugondag knut. Jag vet det är löjligt, men jag blir djävligt provocerad av folk som har advenststjärnor i fönstret in i mars
1.a advent är ju lagom tycker jag. Att börja nu är ju rent traditionstrots! Och man låter inte stakarna stå kvar tills i maj heller tycker jag.
Jag vill som du TS ha julen så länge som möjligt, mest för min dotter skull men även för min... Ja brukar börja mitt i november...d känns lite lagom, då har affärena redan haft sitt uppe ganska länge, å man kan se att några börjar smått smått...
Dom flesta har det väl mellan 1:a advent helgen och tjugondag knut?