• Anonym

När kan man börja julpynta som tidigast?

Som rubriken lyder!

När kan man börja? UTAN att det blir FÖR tidigt.

När börjar ni andra?

• Svar på tråden När kan man börja julpynta som tidigast?
  • SunnyBunny

1 december börjar jag!

• PrincessOfIce

Jag plockar ner grejerna från vinden första advent.

Dock har en av mina grannar redan satt upp en julstjärna i papper i ett av sina fönster. Känns lite tidigt ännu då det inte ens är November. 

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • LCG

Jag sätter alltid upp adventsljusstakar, stjärnor, utebelysning osv lördagen innan första advent, men tänder inte förrän på 1 advent Glad

• Anonym

Okej Komiskt nog såg jag någon som hade satt upp ljusstakar för 1 vecka sedan!

Det va kanske lite väl tidigt. Men själv vill jag hinna njuta så länge det bara går, utan att det går till överdrift att tjuvstarta.

• Petronella01

1:a advent som absolut tidigast. Jag julpyntar 20:e december (skiljer på julpynt och adventspynt) Sedan ska allt vara borta tjugondag knut. Jag vet det är löjligt, men jag blir djävligt provocerad av folk som har advenststjärnor i fönstret in i mars

• Pimpinellan

1.a advent är ju lagom tycker jag. Att börja nu är ju rent traditionstrots! Och man låter inte stakarna stå kvar tills i maj heller tycker jag.

• Anonym
    Petronella01 skrev 2011-10-28 16:00:00 följande:
    1:a advent som absolut tidigast. Jag julpyntar 20:e december (skiljer på julpynt och adventspynt) Sedan ska allt vara borta tjugondag knut. Jag vet det är löjligt, men jag blir djävligt provocerad av folk som har advenststjärnor i fönstret in i mars
    Hahahaha i Mars! Jo, det finns ju dem som har stjärnor i fönstret året runt.
  • Michan

Jag vill som du TS ha julen så länge som möjligt, mest för min dotter skull men även för min... Ja brukar börja mitt i november...d känns lite lagom, då har affärena redan haft sitt uppe ganska länge, å man kan se att några börjar smått smått...

• Anonym

Dom flesta har det väl mellan 1:a advent helgen och tjugondag knut?

Svar på tråden När kan man börja julpynta som tidigast?