Mjölkfria chokladdoppade fingerkex?
Är det någon som har recept på något som liknar chokladdoppade fingerkex, sådana där Fingers ni vet? De i butik innehåller mjölk och det använder inte vi här hemma.
Är det någon som har recept på något som liknar chokladdoppade fingerkex, sådana där Fingers ni vet? De i butik innehåller mjölk och det använder inte vi här hemma.
Någon?
Hade en jobbarkompis som gjorde eget godis och choklad, och använde mjölkfri choklad som påminde om denna (men jag tror det var 100%-ig) www.gryningen.eu/godis-choklad-bars/mjolkfri-choklad
Tillägg: Borde du inte kunna åstadkomma något som liknar i smak om du tar "Mariekex" (har iofs inte kollat att de är mjölkfria) och doppar halva kexet i smält choklad som den i länken här ovanför?
Tack E4666 men behöver recept på själva fingrarna, "pinnarna". Mjölkfri choklad har jag men inget recept på typ pinnar. De ska vara bas i Halloweenmums Kexfingrar (gärna doppade i choklad) som sedan rullas in i marsipan eller mandelmassa med en mandelnagel på för att likna fingrar
Åhå, nu förstår jag hur du menar. Såhär: www.tasteline.com/Recept/halloweenrecept__avhuggna_knapriga_fingrar_-_i_marsipan
Fast med egentillverkade chokladkex, då.
Precis
Kan du inte använda rullrån? Här är ett recept: www.coop.se/Recept--mat/Recept/r/rullraan/
Tack ! Ska försöka med det receptet men får steka det, har inget sådant järn
.
Säljer de inte färdiggjorda rullrån i affären? Som tillbehör likt strössel och chokladsås till glassen.
Inte ägg- och mjölkfria tyvärr, jag kollade idag.
Kan du inte baka någon slags torr kaka som du rullar ut i långa längder (fingerlängder)? Typ havrekakor eller seg maräng eller något? Bakar inte själv så jag vet inte hur det blir i konsistensen...
Varför inte använda fingerkex? De jag har hittat är veganska.
Inte säkert att du kan åstadkomma något om du varken kan använda mjölk, gluten eller ägg i smeten, att det håller ihop. Kandke får du välja något annat godis? Eller att göra runda stortår istället för sådana fingrar som visas på bilden. (Urk, skulle nog själv tycka att *det* vore lite läskigt.)
Fingermarie hette de iaf och fanns på en helt vanlig Ica. Gjorde radiokaka till veganerna på jobbet.
Eller du kanske pratar om andra typer av kex. Grissini borde kunna agera ben annars. Borde vara fria från allt.
Lite trött på morgonen.
Fingerkexen du pratar om Lena är ju inte runda som fingrar (har också tänkt på dem) men kanske kan skära den på mitten, huvudsaken är ju visserligen att fingrarna inte bara är gjorda av mandelmassa/marsipan. Annars får jag göra av vanlig småkaksdeg. Eller prova med grissini.Tack för tipsen .