• Okändgäst

Vad krävs för att man ska få nytt chassi?

Av vilken anledning har ni fått bytt chassist på barnvagnen?

Har en vagn som är köpt i maj och som började gnissla efter bara nån vecka. Tesatde att rengöra hjulen och smörja in men den gnisslade ändå blev nästan värre!

för ett tagsedan när det började bli lite kallt ute så började vagnen att "gnälla" gnissla som en gammal dörr och det är inte från hjulen det kommer utan det är själva chassit som låter.

Ringde till butiken och frågade och de ville vi skulle komma in så de får titta. Ska göra det snart men undrar vad de kan göra. Vi har en bit att åka och då känns det lite meningslöst att åka dit bara om de ska titta.

Kan man "kräva" att få en ny vagn?  eller nytt chassi räcker ju restan av vagnen är ju bra.

Ni som har fått nytt chassi eller helt ny vagn vad har ni haft för problem?        

• Svar på tråden Vad krävs för att man ska få nytt chassi?
  • Lyskompis

Jag har svårt att tro att du får nytt chassi för att vagnen gnisslar. Allt som gnisslar på en vagn kan man smörja upp så det är ingen anledning till reklamation. Nytt chassie får man oftast om det varit en transportskada eller om det är något som gått söder och butiken inte kan laga.

Troligtvis kommer de att gå igenom vagnen och smörja. Visar det sig att det är något som är sönder och som går på garantin så byter de ut den delen. Kan vara så att du måste vänta på reservdelar om de inte har på lager.

• bollanmollan

vår nya vagn hade mycket fel, handtaget lossnade, pluppar som föll av, tyget var fel , tog oss 2 månader av tjafs innan vi fick nytt

• Okändgäst

Fast vi har smörjt och det gnisslar lika mycket ändå. Tror inte heller vi får någon ny vagn men jag irriterar mig nåt enormt på gnisslet och gnället som har kommit nu.

Här är det inget som lossanar som tur är! Synd att ni skulle behöva tjata er till nytt! Lossnar handtaget så är det ju riktigt allvarligt!

Hoppas att den nya vagnen är bättre som ni fick!      

• sarsparis

Vad har ni smörjt med? det finns bra medel och dåliga som inte alls hjälper, silikonspray ska det visst va. Vår vagn hade också lite problem med det ett tag, vi åkte till barnens hus som la på något specialmedel, det var något silikonsmet. efter det försvann problemet, det är 3 år sen......sen måste man smörja vissa delar.
    Vad är det för vagn ni har? jag tycker billigare vagnar tyvärr har en tenendens att börja gnissla ofta och mycket....

Svar på tråden Vad krävs för att man ska få nytt chassi?