• Sundri

Pcb - bedövning?

Hej & Gott Nytt År!
    Jag undar om det är någon som har erfarenhet av PCB bedövning? Hur funkar det, gjorde den ont att ta och hur länge verkar den? Undrar även när dom lägger den, är det sista centimetrarna? Jag är nyfiken och vill gärna veta både possitiva och negativa saker med den!
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Pcb - bedövning?
  • Smindy

Jag valde pcb/livmoderbedövning när jag skulle få min son dec -00 & det var fruktansvärt!!!! Jag skulle aldrig välja att ta den igen!! Man får ju 4 sprutor runt livmoderhalsen & det gjorde förbannat ont att få sprutorna plus att den bedövningen INTE hjälpte alls! Allltså INGET för mig men det behöver ju inte betyda att den inte passar på någon annan! Alla är ju olika!

• Zingo2

Tror det var den min kompis fick o hon tyckte den var jättebra! Använde dock lustgasen när sprutorna gavs.

• Sundri

Det låter ju smart!!! Jag är jättesugen på att prova det, vill inte ta epuidral och tror att detta kanske kan vara en bra bedövning istället!
    Vill höra mer om den!!!

• Smindy

Jag drog lustgas när jag fick sprutorna men det hade ingen effekt mos smärtan!
    Men klart du ska prova "Sundri" om du är nyfiken! Fast det krävs ordentlig övervakning av barnet för det händer ofta att hjärtljuden går ner efter pcb.
    Hoppas den fungerar bättre för dig! Lycka till!

• Smindy

Jag kan tillägga en till grej! Eftersom den här bedövningen inte fungerade på mig fick jag till slut ta epidural oxå! Så jag fick både pcb & eda när Isac föddes...

Svar på tråden Pcb - bedövning?