• Anonym

Blir yr av sex?

När min Kille och jag har sex så blir jag ofta i slutet av "sexakten" eller när vi precis är färdiga så yr att hela världen snurrar.
    Jag kan alltså inte resa mig ur sängen och några gånger har jag varit nära på att svimma. Medans min stackars pojkvän öppnar fönster, hämtar vatten och jag ligger där och förstör hela stämningen.

Det har aldrig blivit så förut och vi har ändå ett aktivt sexliv och varit ihop i 3 år. Men nu har det hänt säkert 3-4 gånger på rad.

Min Sambo tror jag får syrebrist i hjärnan, men jag vet inte.. någon som har någon ide?

• Svar på tråden Blir yr av sex?
  • Johan70

Det kan vara att du är genomtrött och saknar kondition. Då kan fysisk aktivitet vara väldigt påfrestande.

• Anonym

Kan vara att du ätit och druckit dåligt innan och att det är för varmt i rummet så du blir yr av den anledningen.

• Anonym
    Johan70 skrev 2011-10-28 19:17:22 följande:
    Det kan vara att du är genomtrött och saknar kondition. Då kan fysisk aktivitet vara väldigt påfrestande.
    Det känns inte som att det kan vara det för jag har lagt om kosten och börjat promenera varje dag långa promenader och förut när jag inte blev yr av sex så var jag superlat haha
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 19:19:38 följande:
    Kan vara att du ätit och druckit dåligt innan och att det är för varmt i rummet så du blir yr av den anledningen.
    Känner mig inte direkt hungrig (för då skulle jag ju ha ätit något), men kanske är vätskebrist och för varmt, man vet ju aldrig
  • Johan70
    Anonym skrev 2011-10-28 19:24:06 följande:
    Det känns inte som att det kan vara det för jag har lagt om kosten och börjat promenera varje dag långa promenader och förut när jag inte blev yr av sex så var jag superlat haha
    Har du gjort det en tid eller var det nyligen du började? Om det var nyligen, kan det vara att din kropp inte har börjat anpassa sig ännu och därför blir tröttare än du märker och yr av sexet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 19:25:39 följande:
    Känner mig inte direkt hungrig (för då skulle jag ju ha ätit något), men kanske är vätskebrist och för varmt, man vet ju aldrig
    Prova att öppna ett fönster innan så det är svalt i rummet så ni får in syre. Och drick mycket.
  • Anonym
    Johan70 skrev 2011-10-28 19:27:02 följande:
    Har du gjort det en tid eller var det nyligen du började? Om det var nyligen, kan det vara att din kropp inte har börjat anpassa sig ännu och därför blir tröttare än du märker och yr av sexet.
    Det var för 1 månad sen jag började med min nya livsstil. Isåfall hoppas jag att kroppen snart fattar , för jag vill ju inte välja mellan bra sex eller en sund livsstil
  • Anonym

Är det orgasmen kanske som gör dig så yr?

• IsDimma

Är inte så väldigt längesen jag faktiskt svimmade precis efter sexakten. Reste mig ur sängen efter en stund, och kom fram till sovrumsdörren inna njag liksom bara sjönk ner på golvet. Jag brukar bli yr när jag reser mig och har i perioder väldigt lågt blodtryck så i mitt fall beror det nog på det.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 19:29:57 följande:
    Prova att öppna ett fönster innan så det är svalt i rummet så ni får in syre. Och drick mycket.
    Ska testa det om jag inte fryser ihjäl på kuppen hehe! =)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 19:41:05 följande:
    Är det orgasmen kanske som gör dig så yr?
    Helt ärligt så får jag aldrig orgasm av bara samlaget, vi brukar se till att jag får orgasm innan och sen har vi sex.
    Så jag tror inte det är det .
  • Anonym
    IsDimma skrev 2011-10-28 21:25:55 följande:
    Är inte så väldigt längesen jag faktiskt svimmade precis efter sexakten. Reste mig ur sängen efter en stund, och kom fram till sovrumsdörren inna njag liksom bara sjönk ner på golvet. Jag brukar bli yr när jag reser mig och har i perioder väldigt lågt blodtryck så i mitt fall beror det nog på det.
    Det skulle ju faktiskt kunna vara något sånt för min del också kanske, jag brukar också bli väldigt yr när jag reser mig. Men jag har inte haft det problemet förut, så det är så konstigt att det kommer nu tycker jag
  • Anonym (--)

Jag har periodvis blivit yr och nästan illamående under sex, om det är skönt och krävande eller vad man skall säga, har alltid trott att det beror på att blodet transporteras till de involverade kroppsdelarna eftersom känslan är densamma som vid blodtrycksfall. Kan få ligga still en stund efteråt innan jag reser mig så försvinner det.

Svar på tråden Blir yr av sex?