• Anonym

Negativt graviditetstest 15 dagar efter äl nu är det kör va?

Fan jag var helt säker på att det skulle va positivt den här gången. Brösten har vuxit jätte mycket vilket dom aldrig brukar göra annars innan mens. Känner mig så jävla deppig hatar den här satans pms skiten.

• Svar på tråden Negativt graviditetstest 15 dagar efter äl nu är det kör va?
  • Anonym

15 dagar efter äl? Det beror ju lite på hur lång menscykel du har. Men är du kring bim så finns det ju chans att du plussar om ett par dagar. Alla får ju inte plus precis på bim dagen eftersom hcg inte hunnit bli så högt. 

• Anonym

Ja jag vet, men borde inte hcg stigit så pass att man skulle se något på testet om det fanns en graviditet, mitt var helt blankt. Jag satt och stirrade på det i 20 min och försökte inbilla mig ett svagt plus men det fanns verkligen inget där. Jag försöker va positiv men det känns mer som jag lurar mig själv.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 20:08:57 följande:
    Ja jag vet, men borde inte hcg stigit så pass att man skulle se något på testet om det fanns en graviditet, mitt var helt blankt. Jag satt och stirrade på det i 20 min och försökte inbilla mig ett svagt plus men det fanns verkligen inget där. Jag försöker va positiv men det känns mer som jag lurar mig själv.
    du kanske är låghormonare? jag plussade på bim +2 svagt. innan dess såg jag ingenting men jag kände mig gravid. Så länge ingen mens dyker upp så finns chansen
  • Anonym

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det är så. Har ett test kvar undrar om det är någon ide att ta det imorgon? Kan det verkligen ändras på ett dygn eller ska jag vänta till på söndag kanske.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 20:24:01 följande:
    Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det är så. Har ett test kvar undrar om det är någon ide att ta det imorgon? Kan det verkligen ändras på ett dygn eller ska jag vänta till på söndag kanske.
    Ja, det kan ändras på ett dygn. Jag har fått missfall och då har det ändrats från starkt plus till inget plus över en natt. Testa med morgonurinen i morgon eller söndag!
  • mismoa

Jag testa på bim+2, negativt, positivt å¨bim+4, inte jättestarkt men ett tydligt streck! Så länge inte mensen kommer tycker jag inte du ska ge upp!

• isis bianco

Spontant tänker jag att det är kört, men ägget kan fästa så sent som 12 dagar efter ägglossning och efter det tar det några dagar att bygga upp hcg, sen är olika männiksor olika "duktiga" på att utsöndra det i sin urin.

Så behåll du en gnutta hopp till tycker jag

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Anonym
    mismoa skrev 2011-10-28 20:45:41 följande:
    Jag testa på bim+2, negativt, positivt å¨bim+4, inte jättestarkt men ett tydligt streck! Så länge inte mensen kommer tycker jag inte du ska ge upp!

Vet du hur långt efter ägglossningen du var då?
  • mismoa

ja, ungefär 16 dagar när det visa negativt, och 18 när det var positivt

• Jag är bara jag

Nej,det är inte kört förrän man börjar blöda,men gör man det efter man passerat BIM är det ju snarare m.f om man vet när äl var. Annars fortsätter man hoppas,kanske får plus,kanske inte,men är kanske gravid ändå. Vissa får ju aldrig plus. Om man inte börjar blöda och inte får plus inom två veckor efter BIM så gör ett VUL.

• Anonym

Det blev negativt idag medRynkar på näsan och brösten känns ännu större idag. Ni som får större bröst innan mens, brukar brösten bli normala sammtidigt som mensen kommer eller innan? 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-29 11:20:46 följande:
    Det blev negativt idag medRynkar på näsan och brösten känns ännu större idag. Ni som får större bröst innan mens, brukar brösten bli normala sammtidigt som mensen kommer eller innan? 
    jag får otroligt ont i brösten mellan ägglossning och ett par dagar in i mensen. Så för mig kan aldrig onda bröst vara ett grav. symptom. Men alla är ju olika. Brukar du ha svullna bröst kring mens så kanske det inte är ett symtom?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-29 12:53:31 följande:
    jag får otroligt ont i brösten mellan ägglossning och ett par dagar in i mensen. Så för mig kan aldrig onda bröst vara ett grav. symptom. Men alla är ju olika. Brukar du ha svullna bröst kring mens så kanske det inte är ett symtom?

Nej jag brukar aldrig ha svullna bröst innan mens men jag vet att det är vanligt. Tror jag ska bara invänta mensen nu. Blir så deppig av att testa negativt hela tiden.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-29 13:15:02 följande:
    Nej jag brukar aldrig ha svullna bröst innan mens men jag vet att det är vanligt. Tror jag ska bara invänta mensen nu. Blir så deppig av att testa negativt hela tiden.  
    Håller tummarna jag, så länge mensen inte kommer så finns det hopp. Som sagt så såg jag ingenting förän bim +2. Uppdatera oss om hur det går
  • Anonym

Mensen kom igår kväll. Jag kände att den var på väg när mini depressionen jag haft hela veckan plötsligt gick över. Skönt att va normal i humöret igen och hoppas att det blir vår tur nästa månad. Tack alla som svarat!Glad

Svar på tråden Negativt graviditetstest 15 dagar efter äl nu är det kör va?