Mannagrynsgröt skrev 2011-10-28 22:07:58 följande:
Utöka reseskyddet i hemförsäkringen istället, brukar kosta några hundralappar per år och familj, täcker de flesta extrautgifter som ingår i resebolagens reseförsäkring men till en lägre kostnad och gäller dessutom för alla resor du gör under året och inte bara en specifik resa. Har kollat om ditt försäkringsbolag har en tilläggsförsäkring för extra reseskydd?
Om barnet har en barnförsäkring täcker den säkerligen en hel del extra även vid utlandsresor.
oj vad mitt senaste inlägg blev dumt... men det som står där är allt som ingår i vår hemförsäkring. Har något som heter resXtra som ingår i en stor hemförsäkring som vi har. Som tydligen ska vara något utökat reseskydd.. då borde det räcka alltså.
cillae skrev 2011-10-28 21:59:29 följande:
Vi har varit till Thailand flera ggr hela fam och vi har bara haft hemförsäkringens reseförsäkring, då vi varit längre än 45 dar så har vi förlängt den. Det har funkat jättebra, båda barnen har legat påsjukhus i Thailand så jag vet att den funkar. Vi behövde bara skriva på ett papper när vi blev utskrivna. Om man "bara" behöver uppsöka läkare så tror jag man får lägga ut pengarna och få som när man kommer hem. Vi fick även tillbkak pengar för ej uttnyttjade semsterdagar och tramsporter. Jag slulle inte ta en extra försäkring
Skönt att veta att det har funkat när barnen har legat på sjukhus även om det inte är kul om de ska behöva göra det. för vad jag har förstått så är den egentliga skillnaden att med resebolagets försäkring behöver man inte lägga ut några pengar själv under själva resan om det skulle inträffa något? rätt uppfattat tro?