• Elena87

Min katt är besatt av vatten!

Min söta misse är jätte snäll på alla sätt, rumsren osv. men han är besatt av vatten, jag blir galen!

Han dricker aldrig ur sin vattenskål här hemma (han har gjort det hemma hos andra när andra har passat honom så det är inget fel med skålen, lukt och så)

Men han ska alltid stirra på alla kranar och jamar som en galning för att han vill att vattnet ska rinna. Han dricker endast vatten ur rinnande kranar. När han vill dricka  jamar han så högt och "läskigt" att jag får ont i magen, som att han håller på och dör av smärta typ..

Men det som stör mig mest är att han är inne i toalettstolen och plaskar med vattnet (dricker inte) men det är helt blött på toalettstolen där man sitter och runt om på golvet, och det luktar ju illa (kisslukt) på tassarna...

Vet inte hur jag ska få honom att sluta plaska i vattnet. Han har massor med leksaker och sånt att roa sig med. Dessutom så får vi massor med tass avtryck efter att han har varit i kattlådan och sedan i vattnet..

Nån annan som har varit med om det?

• Svar på tråden Min katt är besatt av vatten!
  • jessica1981

Kan ni inte lägga ner toalocket?????? Och köp en sån vattenfontän så får han dricka rinnande vatten!

• Jeanette28

Ja mina katter ar likadana, speciellt hanen. Men vi haller toalett-locket nere, han vet inte ens att det finns vatten dar i. Sen far han dricka ur kranen, eller sa satter jag pa duschen i nagra sekunder och sen stanger av. Sen kan han sitta dar i en timme och bara stirra pa vatten-dropparna som rinner ner. =)

• Lacey

Köp en vattendricksfontän åt honom. Jag har en jättefin i vit keramik till mina. Han tycker ju om vatten och att leka med det. Så synd om han inte ska få göra det.

• Elena87

Självklart är toalettlocken nere, det är inga problem för honom att krypa in iallafall!

Jag provade med en fontän som tyvärr gick sönder väldigt snabbt, får satsa på en bättre...

• Lacey

Min var svindyr, men funkar jättebra!

• IceJossan

Har du badkar? Fyll upp lite vatten där eller i en badbalja åt honom och lägg ut ett gammalt lakan på golvet så att det inte blir blött överallt. Så fick jag göra varje dag med en kattunge jag var jourhem åt för några år sedan :)

Och som du själv skrev, skaffa en dricksfontän av bra kvalité.

• Majsan70

Två av fem katter härhemma är tokiga i vatten. Den ena lite mer än den andra. Vi har en Drinkwell vattenfontän för stora hundar och den är kanonbra. Innan dess hade vi en Cat It som höll lite sämre o inte var lika rolig. ( enligt katterna)
    UItöver det så badar den ena katten mer än gärna och lekar gärna med vattnet när vi diskar. Toalocket är alltid nere härhemma så det är inte problem. Det senare pga av ren säkerhet.

• Havanna82

Vattenfontän!

Ställ även ut flertalet vattenskålar lite här och var i huset, då dricker katterna bättre. Ha INTE vattenskålen vid maten!

Svar på tråden Min katt är besatt av vatten!