Barnens utveckling ...
Vi alla vet att alla barn är olika av sig och alla lär sig i sin egna takt.
Men jag undrar som jag innan gjort för mig själv att kan det ligga något bakom med när dom födds och hur stora dom är att något med det ligger bakom med barnens utveckling ?
1:a vikt 4140g Bf+9
Började krypa när hon var ca 5 månader
Fick första tänder när hon var 5-6 månader hade 20 tänder när hon var 5år gammal
Började gå när hon var 11 månader sina 12 första steg och började prata något där mellan
2:a vikt 5810g BF+10
Började krypa när han var 3 månader
Fick första tänder när han var 2 månader gammal och hade 20 tänder när han var 2 år gammal
Började gå när han var 8 månader och tog sina 4 första steg och började prata då mer och mer med små kosta tydliga meningar.
Så med 1:an och 2:an har allt varit väldigt olika som ni ser.
När 3:an kom ja det har varit väldigt väldigt olika.
Han kom till värden på BF-15 då man tog honom ut när han var för stor så 2 v innan tog man honom ut ur magen.
Han var v 37+5 4150g
Han började krypa när han var 10 månader och nu kryper han
Han blir 11 månader 8 nov och han kan inte gå än han har inga tänder och han är mindre känns det som.
Han är verkligen en annan bebis en bebis som har sin egna lilla tackt likom
Så vi får se när första tänderna kommer och när han börjar att gå osv.
Han kan prata men säger bara mamma och pappa tydligt inget mer.
Nu undrar jag har BF något med att göra hur barnens utveckling är och har storleken någon betydelse ?
För när man ser på BF på mina 2 första och sen på min tredje så är han ju stor men 2 v innan och det är något med det som gör att han är mer efter ?
Så jag tänkte när jag blir gravid igen ska jag låta honom/henne vad det nu blir stanna kvar i magen till BF för jag känner att det är jag som gjort fel att jag tog honom ut 2 v innan BF om han inte var mogen med att komma ut.
men nu var ju risken med att han skulle bli stor som man sa till mig att man var tvungen att ha honom ut 2 veckor innan BF för att slippa likom.
Men har utveckligen något med detta att göra ?
Har starkt funderat på nästa gång jag blir gravid att kanske gå till BF dagen men det gör ju att bebisen växer på för fort och då är det mer skada för mig som kvinna.
Men tänk om jag gjort något fel ?? att han är sen likom.
Men jag njuter av hans utvecklig det gör jag verkligen men känner likom att jag har gjort något fel om jag likom har gjort så att han är sen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 13:08
Känner mig så knäpp men detta har jag funderat på länge om det verkligen är så ?