• Anonym

han vill inte gå på

våran kommun erbjuder gratis föräldraföreläsningar nästa år för barn 0-16 år o man kunde välja en del föreläsningar ngra kvällar i veckan sambon o jag skall ha vårat 1a barn i april o då tyckte jag detta passade det fanns bla 1a hjälpen för barn o jag känner mig inte riktigt säker som sagt , vi pratade lite om dettta när jag gick barn o fritid på komvux ngn kväll  men inte mer sambon tyckte att föräldraföreläsnignarna var det dummaste som fanns o det är bara för idioter enl sambon . jag har inte bott så länge i sambons lilla kommun en liten ort o 20 mil hemmifrån . tycker tom att våran barnmo skulle tycka det var bra idee. sambon tyckte det räckte med att gå på föräldragrupperna som barnmo erbjuder men vad jag har fått höra från sambons kompis som fick en son för ca 1.5 mån sen var det inte mkt å hänga i träden på föräldragrupperna,. hans kompisar är ju mina känner inte många men man lär känna säkert på föräldragruperna .
    en kollega på sambons skall tydligen få barn o är känd för att vara pest för alla å då sa sambon att då måste vi byta förä. grupp om vi kommer i samma grupp. det betyder att vi måste ev åka längre varje gång till närmaste större stad för ett möte på ca 1-2 timmar som tar ca 45 minuter till båda större städerna att köra det känns som slöseri istället för att gå på den föräldragrupp som erbjuds i våran kommun av våran bm . jag tänker mer på vårat barn att det skall ha en bra framtid o trygghet.
     jag vill ju inte sitta själv på föreläsningarna känner ju ingen  o vill ha sambon med så han får lära sig då han kan inget om barn o dess utv själv har ja läst barn o fritid jobbat 4 år inom barnomsorgen har stor erfarenhet läst en del förskolelärarutb men nu är det vårat barn det gäller jag har stort intresse av det pedagogiska , sjklart har jag känt min sambo i 3 år å vi funkar bra ihop har  samma tankar om barnuppfostran o livets tankar vi har aldrig bråkat utan kanske mer gnäller på varandra .
    hur skall ja få med sambon på föreläsnignarna som handlar om ngn timme här o där kanske två träffar på ngn månad  som är ngn kväll i veckan o ngn helg?

• Svar på tråden han vill inte gå på
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Prova att fokusera på att han ska följa med för din skull och att det skulle betyda mycket för dig om han följde med. Han behöver inte tycka att det är en bra ide man kanske skulle han ändra sig om han visste hur mycket det betyder för dig. Han tycks ha en positiv bild av er barnmorska och det är möjligt att ni han och ni kan få svar på en del frågor där. Det kanske är viktigare att ni har en bra kontakt än att han följer med på föräldragrupperna.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden han vill inte gå på