• Anonym (starfish)

Progesteron = gravidsymptom?

Finns säkert trådar om detta men sökfunktionen här på sajten bråkar med mig...

Min fråga, som rubriken lyder;
    kan progesteron ge gravidsymptom eller är det en myt?

Gjorde IVF under 2008 men minns inte om jag kände nåt under ruvningarna, man visste ju inte hur en graviditet skulle kännas...
    Använde då de berömda vagitorierna.

Nu kör vi stenhårt med hemmaförsök, koll på menscykeln i minsta detalj, och ja ni vet allt det där.
    Två missfall hittills men vi ger oss inte.
    Fick rådet att använda progesteronkräm och testar detta för tredje månaden i rad.

Just nu, sju dagar efter ägglossning, sitter jag här med morgonillamående (kräktes nästan imorse) och krampaktiga stickningar i livmodern, humörsvängningar är inte ovanligt nuförtiden så de räknas inte, brösten känns en storlek för stora för BH:n och jag är mer förvirrad än vanligt...

Är det lönt att börja tro och hoppas eller spökar progesteronet med mig?

(ja jag ska ta test om några dagar men jag är nyfiken på om ni vet nåt.)

Tacksam för att du har läst så här långt, svara gärna om du vet!

• Svar på tråden Progesteron = gravidsymptom?
  • ingensignatur

har du känt nåt liknande de tidigare månaderna du testat? :)

• Anonym (starfish)

Nä.
    Men å andra sidan, vid tre positiva graviditetstest (på lika många år) så har jag bara känt nåt innan tesatandet två ggr...

• Anonym (starfish)
    Anonym (starfish) skrev 2011-10-29 20:35:52 följande:
    Nä.
    Men å andra sidan, vid tre positiva graviditetstest (på lika många år) så har jag bara känt nåt innan tesatandet två ggr...
    *testandet, förstås. Jävla tangentbord Oskyldig
  • ingensignatur

Nu har jag trassalt in mig i vad vi båda menar tror jag :P Men min tanke var att om du använt salvan i 3 månader så borde du kanske haft samma symptom av salvan de föregående månaderna?
    Fast egentligen har jag ingen aning, jag vill bara så gärna tro att alla som så gärna vill, ska bli gravida :) 

• Anonym (starfish)
    ingensignatur skrev 2011-10-29 20:49:07 följande:
    Nu har jag trassalt in mig i vad vi båda menar tror jag :P Men min tanke var att om du använt salvan i 3 månader så borde du kanske haft samma symptom av salvan de föregående månaderna?
    Fast egentligen har jag ingen aning, jag vill bara så gärna tro att alla som så gärna vill, ska bli gravida :) 
    Jo jag fattar vad du menar.
    Nej, inga symptom de två första månaderna.
    Meeen jag tänker att kroppen kanske inte vant sig vid salvan förrän nu ......eller nåt...

vågar ju inte hoppas, men vill, men vågar inte, men vill... äh.
    Den som lever får se.
    Men kan ju inte ta graviditetstest riktigt ännu...
    ...och är ju orolig för ännu ett förbenat tidigt missfall så egentligen borde jag inte ens försöka tro nåt.

Pust.
    Tack för dina svar förresten!
  • ingensignatur

Usch, jag vet hur du känner! Har 1ma, 8 missfall och 3 barn :) Jag hoppas iallefall att du får ditt plus o att det du känner är på riktigt :D

• Anonym (starfish)
    ingensignatur skrev 2011-10-29 21:04:19 följande:
    Usch, jag vet hur du känner! Har 1ma, 8 missfall och 3 barn :) Jag hoppas iallefall att du får ditt plus o att det du känner är på riktigt :D
    Vi har en underbar dotter (TACK till IVF-kliniken) men hoppet om att få ge henne ett syskon vill liksom inte försvinna efter att vi blev spontangravida helt plötsligt... men tidiga missfall skulle man kunna undvika med progesteronet hoppas jag,,,

kunde inte fatta förut under barnlösheten att man kunde önska ett barn till så hett när man faktiskt har fått uppleva lyckan en gång ♥ men nu förstår jag bättre.

Är inte redo att ge mig in i IVF-svängen igen.
    Men vårt hopp har ju tänts, att vi kan bli gravida hemma.
    Måste bara lyckas igen och få det att stanna.

Tack för dina rader!
  • Holmqvist

Hej!

Jag har oxå köpt progesteronsalva, i förhoppning på ägglossning och graviditet...min fråga till dig är hur tar man salvan?

Vill gärna bli gravid, men förstår inte riktigt hur man ska ta den!!

tacksam för svar....

Ps. Hoppas ditt test kommer att bli positivt...Ds   

• Anonym (starfish)

Har du ingen ägglossning och ska ta salvan i det syftet? Jag sitter med mobilen just nu men ikväll när jag är hemma ska jag se om jag kan kolla mina papper.. Jag tar salvan för att försöka behålla en graviditet men det står ju en massa annan information i bruksanvisningen. Jag återkommer!

• Anonym

Jag använde vagiatorer med progesteron efter insemination och det gjorde att mensen blev uppskjuten rätt mycket.

Håller tummarna för att det är gravsymptom du känner!

Svar på tråden Progesteron = gravidsymptom?