• stor grön drake

vart hitta balklänning?

För två veckor sen, nej 3 föresten, kläckte maken ur sig att vi ska på bal 2:a december.
    Jättekul, absolut! MEN... det finns INGEN butik här som säljer klänningar., eller ens passande kjol+liv. Den lokala tygbutiken har iof fina sidentyger, men ör över 300kr metern... och en balklänning har juså mycket vidd i kjolen så att det hela går på runt 5 meter, +foder, underkjol osv... så ingen vinst på att sy själv.

Frågan är alltså, finns det någon som säljer balklänningar på nätet, med snabb leverans (de få jag hittat har haft minst 8 veckor) eller tygbutik online med sidentyger typ dupion/thaisiden?

• Svar på tråden vart hitta balklänning?
  • Pirum

Kolla secondhand också.

Och tänk på att du kan ha tvådelat. Det kan vara enklare att bara sy en balkjol och sedan hitta en överdel till.  

• stor grön drake

Jag har tyvärr inte tillgång till tradera, och blocket enbart i mycket begränsad mängd, pga många timmars resa, inget kul att måsta åka långt och så passar det inte.

Det finns ingen möjlighet att bara hitta en överdel här, secondhand busnissen är ett skämt på den fronten och den butik som kan tänkas ha kallar sig "vintage" och tar mer för en 30 år gammal klänning en vad en ny kostar, så jag anser det inte vara ett alternativ.

Jag kan absolut sy, därför jag bad om tips på tygförsäljare. bal kjol/klänning går på ett ut i balsammanhang med min kroppstyp då överdelen går att ta ut brevid kjolvåderna

Svar på tråden vart hitta balklänning?