• Anonym (julafton)

Berätta om graviditet på julafton

Om detta går bra med allt, kommer vi vara gravid i v 12-13 på julafton. Hade tänkt hålla det hemligt fram till dess och sedan ge våra nära och kära en riktig överraskning på julafton.

Någon mer som tänkt samma tanke? Eller gjort det förr?
    Hur ska man gå tillväga? :)   

• Svar på tråden Berätta om graviditet på julafton
  • Anonym

Jag vet en kompis som slog in ett par stickade sockor som hon skrev nått i stil med att dessa kan jag ha på mig nästa jul=)
    Det fick hennes mamma o pappa.

Annars kan man ju om man vill göra ett tidigt UL och rama in det och ge=)

Göra tröjor med mormor/morfar och farmor/farfar  och slå in=)

Lycka till!! 

• Anonym (julafton)

Tack för tipsen! :)

• Tolle83

Jag kommer om pärlan vill stanna, vara runt v 10 på julafton... Men ja vet inte om ja kan hålla mig så länge... Vi har föröskt i 3 år och  har 2 mf i bagaget och skulle ha börjat IVF i januari. Jag hoppas jag slipper de nu :D

• Husis

Min syster hade en 2-åring, som fick lämna fram ett kort till våra föräldrar på julafton:

"God Jul Mormor och Morfar
    önskar barnbarn nummer två." 

Det tog ett tag innan de kom på vem som skulle bli mamma,
    men jag mådde jätteilla, så det visade sig! 

• Anonym (julafton)

Förstår om det kan vara jobbigt att hålla det hemligt om ni försökt så länge. Håller tummarna att det går vägen för er denna gång! :)

• Jessa med 3

Vi berättade det under julmiddagen, då hela släkten (bådas) var samlad. De hade dock anat det, för det putar liksom lite i v 12 när det är tredje barnet som är på väg!

• Anonym (Vi med!)

Vi har oxå planer på att berätta vid Jul.... men kommer vara i vecka 16 å då andra barnet, tror inte ja kommer lyckas hålla det hemligt, kanske med pösiga å allt för stora kläder på mig, men tror dem anar endå...framåt genom...

• NeLi

om allt vill sig kommer jag att vara i v12 eller 13, har inte riktig koll, men stannar den, så berättar vi också på julafton. *sparar man in pengar på julklapp* Flört

• Helle333
    Anonym (julafton) skrev 2011-10-30 08:12:23 följande:

Om detta går bra med allt, kommer vi vara gravid i v 12-13 på julafton. Hade tänkt hålla det hemligt fram till dess och sedan ge våra nära och kära en riktig överraskning på julafton.

Någon mer som tänkt samma tanke? Eller gjort det förr?
    Hur ska man gå tillväga? :)   

Jag funderade på hur jag skulle kläcka nyheten för pappa och min syster förra julen. Jag hade hjärnstillestånd pga sömnbrist så jag kom inte på något roligt sätt alls. Så dagen gick. Vi delade ut julklappar hos pappa och vi hade ätit. Vi satte oss ner i soffa och fåtöljer. Då höjde pappa glaset och sa Ja skål och god jul igen då. Jag svarade: Skål och god jul...morfar. Det tog honom 3-5 sekunder att registrera vad jag hade sagt. Syrran fattade inget innan pappa flög storgråtande upp ur soffan och hängde sig runt min hals =D
  • peccavi

berättade för familjerna om vår graviditet förra året på julafton! Jag hade då precis gått in i vecka 13 BF 4/7. Jag skrev ett litet rim på paketet och slog in en fotoram utan bild där det stod "beräknas färdig sommaren 2011" det var jättemysigt och lite mystiskt samtidigt, de fick lista ut vad det var för julklapp.

Ilion <3 4/7 2011
Svar på tråden Berätta om graviditet på julafton