• aneka

Vilken potta rekommenderar ni?

Med hög rygg el en vanlig eller sits till toaletten?

• Svar på tråden Vilken potta rekommenderar ni?
  • Gisse the one and only

Pottstol. Babybjörn, den är kanonbra och den passar länge.

• Setta

Hade en jättefin till min dotter m hög rygg o som spelade o applåderade o hade sig när man kissat.. den var rolig o hon blev glad o satt där Gäääääärna !!

• Vinga1972

Utan tvekan - Babybjörns pottstol. Hjärtepottan från Babybjörn sitter sonen också bra på men den är mycket besvärligare att tömma.

Sits till toaletten fungerar också bra (har provat hos andra men inte införskaffat själva än.

• pethra82

säger oxå pottstolen från babybjörn..

• lilllinda

Har en röd från baby björn med löstagbar "skål" vet ej vad modelllen heter men den är superbra!

• pssst

Fisher Price pottan som spelar en famfar när barnet kissar. Den har både ryggstöd och sidstöd.

Köpte äveb Baby Björns potta med ryggstöd, den funkade inte lika bra eftersom min son inte satt så stadigt när vi började potträna så ramlade han lätt åt sidorna. Dessutom var potthålet lite stort och hans lilla rumpa åkte in.

Den första är smidigast att tvätta av också. Nackdelen med båda är att de är lite höga för väldigt små barn, så deras fötter når inte ner till golvet. Där är vanliga småpottor bättre.

Det beror på hur gammalt barnet du ska potträna är. Vi började potträna när vår son var 6 månader så det var viktigt med ryggstöd för oss, men om barnet redan kan gå så skulle jag rekommendera en billigare variant eller barnsits till toan, den behöver man inte ens tömma och barnen lär sig var det ska kissas från början. Vi sitter i alla fall oftast med vår som når han ska kissa eller bajsa, så då kan man stötta lite.

• myspysan

Var får man tag på fisher prize pottan?

• pethra82

"Pssst"

menar inte alls att vara otrevlig på något sätt men... är det verkligen bra att börja pott träna redan när barnet är 6 mån.. då har dom ju knappt hunnit lära sig att sitta och äta riktig mat.... eller snarare, har det "gett" mer än att träna från1½ när dom förstår innerbörden av att kissa på pottan?
    bara en undran..
    ha det gott- pethra

• Knyttet och K

pethra - Fast meningen med att sätta så små barn på pottan är ju inte att "potträna" dem utan att låta dem slippa att kissa och bajsa i blöjan. Vår son har "pottats" sen han var någon vecka gammal.

• pethra82

okej.. har bra aldrig hört det.. kanske borde prova med nästa då....

• jazziz

Hej
    Skall snart börja potta vår lilla dotter, tänker ´nu efter ha läst era inlägg köpa en abybjörn,. Men undrar hur rengör man den... Lite äckligt att ta den i handfatet eller i duschen, skall jag lägga papper i först???? / Jazziz

• Stora

Vi har en toaring. Från babybjörn den är stadig o bra men jag tror det är svårt när de är för små för de når inte ner m fötterna till pallen och då är det svårt att sitta stadigt. Men fördelen är att man slipper tömma. Nackdel - man kan inte se om de kissat.

• Alison

Vi har haft:
    BB pottstol (från 1990 ärvde av min syrra)
    Nån potta från Coop tror jag (har hos min mamma)
    En potta som jag inte vet namnet på, väldigt rundad i alla fall

Resultat. Alla pottor funkar. Bäst var dock toaletten där min dotter bajsade från 6 månaders ålder. Sen satt hon på vilken potta som helst efter 1½ års ålder. Det har inte haft nån betydelse vilken. Pottstolen har nog dock varit sämst då den varit besvärlig för henne själv att sätta sig i.

• MARIA99

babybjörn pottstol använder minsta tjejen här som är 2 år.
    Äldtsa tjejen började senare som 3 åring att sluta med blöja & då var det bra med ring på toan.Hon var aldrig sugen att ens sätta sig på en potta.

• msmalin

håller med lättast att börja med toaletten direkt slipper all tid med rengöring mm...

så här har vi rengjort vår potta tömt den i toalleten med lite vatten i pottan sen har vi tvättat den i badkaret alltså med lite såpa o vatten bara.. om det är kiss har vi bara sköljt av den.

Svar på tråden Vilken potta rekommenderar ni?