Tjej som börjar bli tunnhårig
Hej!
Jag är så ledsen.
Jag är 27 år gammal och har börjat tappa hår uppe på huvudet. Det hår som växer ut blir inte lika långt som det gamla håret och min frisör tycker också sej se tydlig skillnad. Det hela har pågått sedan i våras, eller det var då jag la märke till det, och först trodde jag att det var stress men håret verkar inte komma tillbaka.
För ett par månader sedan uppsökte jag läkare som inte tyckte sej se några "kala fläckar" jag förklarade då att det inte var fråga om kala fläckar utan en uttunning och hår som "tappat växtkraft" hur som helst tog han de vanliga testerna järn, sköldkörtel, etc. och de visade helt normala värden och då tyckte han inte att det fanns mer att göra trots att jag bad om remiss till hudläkare.
Uttunningen är inte skittydlig, vet man inte om det tror jag inte man tänker på det när man ser mej. Men JAG tänker på det, hela tiden. Varenda gång jag kammar mitt hår eller ser mej i spegeln kollar jag min hårbotten och får flera gånger i veckan ångest eller mår dåligt över detta.
Jag har en bekant i samma ålder som har supertunt hår och man ser skalpen igenom i alla vinklar, hon hade inte så tunt hår när jag lärde känna henne utan jag har sett hur det fallit av och jag är så rädd att detta ska hända mej.
Någon annan som har liknande problem eller som kan hjälpa mej med hur jag ska tänka?
Oron för mitt hår gnager.. Jag vet att det kan låta banalt men mitt hår är verkligen viktigt för mej.